El 28 de juny de 2023 s’inaugurarà a la Biblioteca de la UVic-UCC l’exposició Llorenç Soldevila: selecció bibliogràfica, un dels primers actes d’homenatge al professor Llorenç Soldevila que va morir de manera inesperada el passat mes de desembre. L’exposició s’ha organitzat a partir de la vasta producció bibliogràfica de Soldevila i s’ha repartit en els espais expositius de les dues biblioteques de la universitat.

Per a tots els membres de la comunitat universitària, la Càtedra Verdaguer d’Estudis Literaris de la UVic-UCC, el grup de recerca Glossa, el Departament de Filologia i Didàctica de la Llengua i la Literatura de la FETEP, i la Biblioteca de la UVic-UCC han col·laborat perquè es pogués homenatjar Llorenç Soldevila a través d’aquesta exposició, que té el llibre com a protagonista central perquè, en la seva tasca divulgadora, investigadora i docent a l’escola, l’institut i la universitat, Soldevila considerava el llibre com el mitjà més eficaç per instruir els alumnes i per recopilar i transmetre coneixements.

Aquesta mostra doble estarà exposada a les entrades d’ambdues biblioteques fins a la tardor de 2023.

També el dimarts 4 de juliol de 2023 s’ha organitzat una passejada de Vic a Folgueroles en record de Llorenç Soldevila seguida d’un acte d’homenatge a La Damunt (Folgueroles). El recorregut s’inspira en el d’una activitat que va dissenyar i portar a terme Soldevila amb alumnes de CAFE i que va titular Cursa Verdaguer Vic-Folgueroles.

Fulletó d’homenatge