Publicat un informe sobre els serveis de dades de recerca a les biblioteques universitàries espanyoles

with No hi ha comentaris

L ‘article “Research data services (RDS) in Spanish academic libraries“, publicat a The Journal of Academic Librarianship, presenta un estudi que té com a objectiu analitzar la implementació dels serveis de dades de recerca (RDS) a les universitats públiques espanyoles.

L’anàlisi es va realitzar mitjançant el contingut trobat al web de les biblioteques de 48 universitats públiques espanyoles. Els resultats obtinguts revelen que mentre algunes biblioteques han començat a establir RDS, hi ha mancances i variacions en els serveis oferts.

Els serveis més implementats estan relacionats amb l’assessorament i suport, l’oferiment de guies i recursos i el dipòsit en repositoris, en el que s’anomena CORA.Repositori de Dades de Recerca (CORA.RDR). No obstant això, l’estudi també identifica àrees en què cal millorar com: desenvolupament de polítiques o formació per al personal bibliotecari.

Se’n destaca els esforços de col·laboració entre institucions i unitats per avançar en els RDS, així com els canvis legislatius a Espanya per tal de promoure la ciència oberta.

En conclusió, l’estudi ofereix una visió sobre l’estat actual de la implementació de RDS a les universitats públiques espanyoles, descriu els avenços fets per algunes biblioteques en l’oferta de serveis relacionats amb la gestió de dades de recerca i identifica àrees de millora i recerca futura.

Font: CSUC, 02/10/2023