Nous acords transformatius per a la publicació en obert

with No hi ha comentaris

La CRUE ha signat dos nous acords transformatius amb la base de dades d’investigació acadèmica IEEE Xplore i l’editorial Royal Society of Chemistry (RSC). Els acords, que són a escala nacional, inclouen universitats catalanes membres del CSUC, que ha estat involucrat en les negociacions, i permeten l’assignació a cada institució d’un nombre determinat d’articles per publicar en accés obert immediat en revistes d’aquestes associacions. L’entesa arriba setmanes després que també es fes efectiu un nou acord amb l’American Institute of Physics fins al 2025, i que se suma als ja existents amb altres editorials.

L’acord amb l’IEEE Xplore i l’RSC és vigent fins al 2025 i permet que les persones investigadores amb vincle amb alguna de les institucions que subscriuen l’acord puguin publicar en accés obert immediat els seus articles sense pagar costos de publicació o APC (Article Processing Charges). Per publicar en alguna de les revistes, l’IEEE Xplore compta amb 54 APC que es distribueixen entre les diferents universitats participants, mentre que l’RSC en té 59.

Pots trobar més informació sobre els nous acords transformatius a les fitxes de difusió de l’IEEE Xplore i l’RSC i a l’espai de treball del Confluence. A la pàgina web del CSUC també hi trobaràs un apartat amb informació sobre la resta d’acords transformatius i de descompte que hi ha vigents per donar compliment a les directrius del programa Horitzó Europa 2020 d’Accés Obert.

Font: CSUC, 10/07/2023