Noves funcionalitats implementades a CORA.RDR

with No hi ha comentaris

El CORA.Repositori de Dades de Recerca (CORA.RDR) comença aquest 2023 amb noves funcionalitats per adaptar-se a les necessitats tant de professionals de la recerca com de les pròpies institucions, així com per facilitar i optimitzar l’ús de l’eina.

En destaquem les següents novetats:

• Permís de dipòsit automàtic amb identificació UNIFICAT: Qualsevol usuari que s’identifiqui al repositori a través d’UNIFICAT utilitzant les credencials institucionals, tindrà automàticament permisos per poder dipositar un dataset dins la instància de la seva institució i sol·licitar que aquesta el publiqui.
  • Enllaç directe a l’espai de treball intern: A partir d’ara es podrà accedir al Confluence del CORA.RDR a través del botó “User guide” del menú superior de la pàgina. El Confluence és l’espai on es recull tota la documentació relacionada amb els diferents processos que poden fer-se al repositori.
  • Personalització de les notificacions: A través del perfil d’usuari, es podran activar i desactivar els avisos de notificacions que arriben tant per correu electrònic com per l’aplicatiu web.
  • La icona d'”Universitats i Centres CERCA” ja és clicable i cercable: Al menú principal de CORA.RDR, que apareix a la part superior, hi apareixen diverses icones amb estadístiques relatives al contingut del repositori. A partir d’ara, si es clica a la icona d'”Universitats i Centres CERCA”, es redirigeix a un llistat amb totes les instàncies participants al CORA.RDR. Al mateix menú també s’ha incorporat un comptador de l’espai d’emmagatzematge que ocupa el repositori.
  • Creació de grups associant-hi permisos: Es podran crear grups d’usuaris per aquells que comparteixen els mateixos permisos. Així, es podran categoritzar els usuaris segons el seu rol (personal de recerca, personal de curació, etc.), agilitzant el procés d’assignació de rols i millorant a nivell visual l’apartat de permisos.

Font: CSUC, 13/02/2023