Publicades les presentacions de la 3a Jornada de Ciència Oberta

with No hi ha comentaris

El Museu de Ciències Naturals de Barcelona (MCNB) ha publicat ara les presentacions que es van exposar a la “3a Jornada de ciència oberta, biblioteques i ciència ciutadana”, dedicada al sistema bibliotecari, personal d’aquest sector i la seva relació amb la ciència oberta i ciutadana.

Les temàtiques de les presentacions han estat diverses per poder oferir transversalitat institucional i temàtica, una qüestió present tant a l’organització -encapçalada pel propi museu juntament amb el Centre de Recerca, Informació, Comunicació i Cultura de la Universitat de Barcelona, i el Museu Nacional d’Art de Catalunya- com a la participació. Totes les presentacions són accessibles per a la seva consulta en obert al lloc web del MCNB, que també n’ofereix una crònica de cadascuna.

A la jornada també es van donar a conèixer projectes de ciència ciutadana que s’han dut a terme a les biblioteques de Salvador Vives Casajuana (Sant Vicenç de Castellet) i Jordi Rubió i Balaguer (Sant Boi de Llobregat), i que han servit per promocionar la participació ciutadana.

El circuit de ponències va anar a càrrec de Lluís Anglada (director de Ciència Oberta del CSUC), Ángel Borrego i Gema Santos (docents de la Universitat de Barcelona), Xavier Lasauca (responsable de gestió del coneixement a la Direcció General de Recerca), Diana Escobar (Ajuntament de Barcelona) i Andreu Orte (Xarxa de Biblioteques Municipals – Diputació de Barcelona).

Font: CSUC, 14/11/2022