El CSUC participa a la III Jornada UPC de Ciència Oberta

with No hi ha comentaris

El Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) ha presentat el 30 de juny el servei CORA Repositori de Dades de Recerca (RDR) a la III Jornada UPC de Ciència Oberta, celebrada a l’Aula Màster del Campus Nord de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). L’explicació ha anat a càrrec de Laia Garcia, tècnica de Recursos d’Informació al Consorci, que ha parlat de la publicació de les dades de recerca en mode FAIR (FindableAccessible, Interoperable i Reusable) al repositori, i seguint les directrius de l’European Open Science Cloud (EOSC).

CORA.RDR és un repositori de dades federat i multidisciplinari per a la publicació de conjunts de dades de recerca (datasets) per a augmentar l’eficiència i la transparència de la recerca a través d’una ràpida difusió dels conjunts de dades i facilitar-ne la seva reutilització.

El servei funciona amb programari de codi lliure Dataverse i se’n poden beneficiar les universitats catalanes, centres de recerca CERCA i altres entitats que fan recerca, com ja ho estan fent altres usuaris a nivell europeu. És el cas de DataverseNO, a Noruega; DataverseNL, als Països Baixos; o CROSSDA, a Croàcia.

Pots recuperar aquesta i la resta de presentacions al vídeo de la jornada.

Font: CSUC, 11/07/2022