L’EOSC estrena nova imatge!

with No hi ha comentaris

L’Associació EOSC (European Open Science Cloud) fa el primer pas per establir una nova marca familiar per a EOSC. El nou logotip servirà per ancorar el desenvolupament d’una nova identitat visual i un perfil de comunicacions corporatives que s’implementaran durant els mesos vinents. La nova imatge serà utilitzada per l’Associació EOSC i per l’associació de marques dels projectes d’Horitzó Europa en el marc de l’Associació EOSC.

Per a la selecció del nou logotip, l’Associació EOSC va organitzar un concurs a escala europea, limitat a joves estudiants de disseny actualment matriculats o recentment graduats d’institucions europees. Entre gairebé 200 presentacions de 30 països, tres finalistes van ser seleccionats per un jurat de nou membres de professionals del disseny i experts de l’EOSC.

Finalment, el logotip guanyador va ser escollit a través d’una votació en línia oberta a tots els destinataris del butlletí de l’Associació EOSC. El guanyador per votació popular va ser Joe Parker-Rees, estudiant de disseny de tercer any a la Universitat d’Arts de Leeds. El seu disseny incorpora elements tipogràfics i gràfics que posen l’èmfasi en la simplicitat de la ja familiar marca d’EOSC, amb formes circulars que evoquen el flux de les dades i el moviment, i on es combina el logotip i la tipografia amb fluïdesa.

L’antic logotip va funcionar molt bé per al llançament de la iniciativa el 2018, quan era important presentar a la comunitat científica no només l’European Open Science Cloud, sinó també establir-lo com a “EOSC”. Després de quatre anys, l’EOSC s’ha convertit en una marca reconeguda, i és per això que el nou logotip servirà per representar l’àmplia base d’organitzacions europees públiques i privades de l’Associació i l’àmplia gamma de productes i serveis implementats per i per a la comunitat investigadora.

El perfil complet de la identitat visual i les comunicacions corporatives d’EOSC encara es desenvoluparà més durant l’estiu. Les regulacions específiques i els termes d’ús del logotip es comunicaran a la comunitat EOSC abans que entrin en ús oficialment per a l’Associació EOSC i el partenariat.

L’objectiu és aconseguir que tots els projectes i iniciatives de l’Associació EOSC es posicionin sota aquesta marca comuna de cooperació, i que es reforci la coherència fonamental per a la seva implementació amb èxit.

Per a més informació sobre la nova marca, consulta el web de l’EOSC!

Font: CSUC, 20/06/2022