Acord de publicació en accés obert amb l’editorial Frontiers

with No hi ha comentaris

Des de l’1 de gener d’aquest any les universitats catalanes formen part de l’Open Access Publishing National Framework Agreement amb l’editorial Frontiers, un acord que durarà fins el 2025.

Les universitats que s’han adherit a aquest acord són la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat de Lleida, la Universitat de Girona, la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat Oberta de Catalunya, la Universitat Ramon Llull, la Universitat de Vic, la Universitat de les Illes Balears i la Universitat Jaume I.

Frontiers disposa d’acords amb 172 altres institucions, entre les quals el CSIC. A més, tenen 5 acords nacionals a Europa i Àsia (Àustria, Suècia, Noruega, el Regne Unit i Qatar). En els darrers anys hi hagut un augment de demanda d’autors espanyols per publicar articles amb revistes de Frontiers. Del 2018 al 2019 va augmentar un 17%. El 2019, es van acceptar 1.229 articles d’autors espanyols; l’11% d’autors d’institucions del CSUC.

Condicions de l’acord

• Descompte del 10% pels investigadors del CSUC. S’aplica automàticament a tots els articles elegibles de les institucions participants.
  • Pagament centralitzat: deixa d’assumir-lo l’autor per gestionar-lo les biblioteques de cada universitat participant.
  • Gestió d’articles a través d’una plataforma pròpia.
  • Cada universitat pot acceptar o declinar la inclusió d’un article dins de l’acord institucional.
    • En cas que s’accepti, la universitat fa el pagament per un dels mètodes oferts per l’editorial.
    • En cas que es declini, la petició retorna a l’autor i el pagament de l’APC córrer al ser càrrec.
  • Assignació de llicència Creative Commons als articles acceptats.
  • Possibilitat d’autoarxiu dels articles a repositoris institucionals.

Per a més informació, consulta la notícia publicada al blog de Frontiers o la fitxa “Descompte Frontiers” que trobaràs al web del CSUC.

Font: CSUC, 7/6/2022