EUA Open Science Agenda 2025

with No hi ha comentaris

L’European University Association (EUA) Open Science Agenda 2025 defineix les prioritats d’aquesta associació i descriu el context actual, els reptes i l’evolució prevista per als propers anys. A més, exposa les mesures que adoptarà per a impulsar aquesta agenda.

Ha estat elaborada a partir de l’experiència dels seus membres en la transició cap a la ciència oberta (enquestes de ciència oberta de l’EUA) i dels desenvolupaments nacionals i europeus. Tractant de ser el més inclusiva possible i tenint en compte la seva àmplia tipologia de membres, l’EUA ha seleccionat tres grans àrees prioritàries per a la seva tasca de ciència oberta del futur:

1. Accés obert als productes acadèmics dins un ecosistema de publicació acadèmica just.
  2. Dades de recerca FAIR.
  3. Avaluació de la recerca.

A través de la EUA Open Science Agenda 2025, l’Associació vol ajudar als seus membres en la transició cap a la ciència oberta, contribuir al desenvolupament de polítiques nacionals, europees i institucionals que la fomentin i encoratjar les universitats a tenir un paper més proactiu en els marcs normatius i financers que conformen aquest procés.

Trobareu més informació a l’EUA Open Science Agenda 2025.

Font: CSUC, 28/02/2022