Balanç de l’establiment dels acords transformatius de la Biblioteca Digital de Catalunya

with No hi ha comentaris

Aquest 2021 serà recordat com el primer any que gràcies a les negociacions de la comissió formada per la CRUE i el CSIC, les universitats membres del Consorci participen en quatre acords transformatius per al període 2021-2024 amb els principals editors a nivell mundial: Elsevier, SpringerNature, l’American Chemical Association i Wiley (2021).

La principal novetat d’aquests acords és que permeten que la inversió feta perquè els usuaris de les universitats puguin llegir les revistes incloses a l’acord, per un petit increment afegit, puguin també publicar en accés obert.

Per a aquest mes de novembre es pot afirmar que les universitats membres del CSUC estan ja adaptades a aquest nou model (s’han publicat en obert al voltant d’uns 800 articles). Per això, la intenció per part de la Biblioteca Digital de Catalunya (BDC) és assolir cada cop més aquests tipus d’acords que apostin per incloure iniciatives d’accés obert.

A més, actualment aquesta mateixa comissió de la CRUE, amb la participació del CSUC, està negociant amb Wiley l’ampliació d’aquest acord transformatiu per al període 2022-2024, ja que amb aquest editor només s’ha establert un acord per al 2021.

Font: CSUC (15/11/2021)