Conceptes curriculars necessaris |
– Del genotip al fenotip. |
– Definicions d’ADN, ARN, adaptació, expressió i interferència. |
– Definició d’immunitat i conèixer-ne els processos. |
– Definicions d’organismes transgènics i d’organismes modificats genèticament. |
Objectiu d’aprenentatge |
Aprendre i practicar de manera lúdica, des de l’aula, com funciona la tècnica CRISPR; dissenyar un ARN guia; reflexionar sobre les seves possibles utilitats; i discutir i reflexionar sobre els aspectes ètics de la tècnica, aplicats en diversos camps. |
Recursos disponibles
En aquesta web trobareu, per una banda, a l’apartat “how it works”, un vídeo interactiu de la tècnica CRISPR-Cas9. I per altra banda, a l’apartat “how it’s used”, respostes a preguntes (menys d’un minut) de científics explicant i reflexionant sobre la tècnica.
Aquí hi trobaràs els diferents passos a seguir i tot el que s’ha de tenir en compte a l’hora de dissenyar seqüències d’ARNsg.
Aquesta web és molt completa i hi trobareu les activitats descrites amb els objectius d’aprenentatge, les descripcions que necessita el professor i les respostes a les preguntes plantejades en cada activitat; els fulletons pels alumnes, les plantilles, fotos, etc., necessaris per realitzar l’activitat.
En aquesta web s’explica a diferents nivells la tècnica CRISPR i els estudiants podran jugar amb els gens dels dracs i crear així diferents individus. Alhora es porta als estudiants a pensar en implicacions ètiques associades a l’edició gènica.
A través d’aquest videojoc els alumnes han d’actuar com si fossin un complex CRISPR/Cas i matar tants fags com sigui possible.
Avaluar les perspectives de futur en la utilització de la tècnica. Discutir els aspectes ètics, valorar els avantatge i els inconvenients, etc.
En la següent pàgina web s’ofereix en format lliure el manual del professor, la guia i el temps de durada de cada activitat; així com fitxes de casos i rols que hauran d’agafar els alumnes. Molt interessants!
[:]