[row class=”row3″]

Recursos i productes en línia

[/row] [row class=”row5″] [column size=”1/2″ center=”no” class=””] [/column] [column size=”1/2″ center=”no” class=””]

Registre de films

Un dels objectius de la investigació en curs és confeccionar un registre tècnic d’aquelles produccions en format de documentals i noticiaris produïts a Espanya durant el període del Franquisme. Amb aquest registre es pretén facilitar la difusió de les diferents produccions per a la realització de recerques temàtiques aixó com per a la docència en els estudis superiors sobre l’educació.
[spacer size=”30″] [button url=”http:uvic.cat/sites/default/files/registro_repnot.pdf” target=”blank” style=”flat” background=”#d9222b” color=”#FFFFFF” size=”4″ wide=”no” center=”no” radius=”round” icon_color=”#FFFFFF” text_shadow=”none”]Descarregar PDF[/button] [/column] [/row]

 

[row class=”row4″] [column size=”1/2″ center=”no” class=””] [/column] [column size=”1/2″ center=”no” class=””]

Mapes de geolocalització dels No-Dos

En el domini http://www.educational-documentaries.eu/ es poden geolocalitzar els diferents No-Dos de temàtica educativa organitzats per temàtiques, tot facilitant estudis temàtics i geogràfics de la representació durant el període 1943-1975.
[/column] [/row] [row class=”row4″] [column size=”1/2″ center=”no” class=””]

[/column] [column size=”1/2″ center=”no” class=””]

Documental: Pedagogia, documentals i franquisme

Com a síntesis del projecte s’ha elaborat un documental en el que s’expliciten objectius, metodologia, processos, continguts i resultats.
[/column] [/row] [row class=”row4″] [column size=”1/2″ center=”no” class=””]

Photography: Marta Tàpia, 2018.
The deserted Industrial Colony Salou-Baurier (Roda) due the construction of the Sau reservoir
[/column] [column size=”1/2″ center=”no” class=””]

Conceptual Challenges | Bloc de discussió

El bloc de discussió es va crear per visibilitzar les diferents possibilitats d’estudi que ofereix el visionat dels No-Dos, Amb intervencions d’especialistes de diferents àrees de coneixement s’han creat un seguit d’entrades com a finestres al coneixement. Accés al blog: https://mon.uvic.cat/araef/conceptual-challenges/ 
[/column] [/row] [row class=”row3″]

Recursos i productes físics

[/row] [row class=”row5″]

Instal.lació de pensament: Referències pedagògiques, recepcions i manipulacions

 

A l’aula de pedagogia s’ha instal.lat un espai dedicat a les referències pedagògiques per avui amb el contrast entre els textos dels grans pedagogs i pedagogues i les recepcions que s’extreuen dels No-Dos. Els materials
són accessibles al grup d’estudiants i de professorat i inviten a fer diferents lectures que es van renovant.

En aquest moment són accessibles els següents títols:

  • Aprendre o desaprendre amb l’art amb un text d’Angel Ferrant
  • Aplicadors digitals o potenciadors d’ambients en la construcció d’un bé comú amb un text d’António Nóvoa
  • Pensar en col.lectiu per pensar l’educació amb un text de Caterina LLoret i Anna Gómez
  • Comunitats obertes i en creixement o clausures educatives amb un text de Jane Addams
  • La lentitud per trencar paradigmes del fer amb un text de Karin Schumacher
  • Un meritatge, una obediència o un camí al mestratge? amb un text de Maxine Greene
  • Pràctiques que es pensen, ahir i avui amb un text de Mercè Torrents
  • L’aprendre des de la llunyania i negació de la tecnificació amb un text de Paulo Freire
  • Paranys de les decisions en temps d’incerteses amb un text de Robert Cialdiani
  • Com anotar aquelles experiències que formen per tal que persisteixin sota noves formes? amb un text de John Berger
  • Quan ens adonarem que les seves històries són també història? Els infants ocultats amb un text de Ian Grosvenor
[row class=”row4″] [column size=”1/2″ center=”no” class=””] [/column] [column size=”1/2″ center=”no” class=””]

Acció artística: trencant els límits de les aules

Durant el mes de febrer, s’ ha instal.lat la traslació artística dels resultats de la investigació a la façana de l’edifici D, com a lloc de pas entre la universitat i la ciutat. Amb aquesta acció, realitzada per l’artista Mainés Esteve Vizcarra, que incorpora en el seu treball el procés de creació a partir de la seva lectura de la monografia, es vol difondre a la població resultats de la recerca.
[/column] [/row] [row class=”row3″]

Materials

[/row] [row class=”row5″] [column size=”1/2″ center=”no” class=””] [/column] [column size=”1/2″ center=”no” class=””]

Audició: 4 sonseqüències franquistes

Peça elaborada per Lluís Solé en el marc del l’acció: Activar la memòria de la ciutadania. Acció al mur: la repressió franquista a Vic. Saber abans d’actuar o de les possibilitats que les pedres facin xarxa

[/column] [/row] [row class=”row4″] [column size=”1/2″ center=”no” class=””] [/column] [column size=”1/2″ center=”no” class=””]

Entrevista a Cuadrench i Fort

Antoni Cuadrench i Fort (Barcelona, 1934), ha escrit contes infantils i va realitzar alguns documentals relacionats amb l’educació, centrats en les escoles d’estiu de l’Associació Rosa Sensat i en la introducció de la pedagogia activa. Entre els seus documentals sobre educació destaquen Escola d’Estiu 1967, Educar (1968) i Escola i Societat (1970).

L’Antoni Cuadrench considera que va fer un “cinema de suplència”, tal com ho explica en tall de l’àudio de l’entrevista realitzada al seu domicili de Santpedor el dia 6 de març de 2019.

[/column] [/row]