Des de l’equip s’ha col.laborat amb l’acció: La memòria democràtica a través d’investigar l’experiència educativa, liderada per Josep Casanovas, i desenvolupada durant el 2020 i finançat parcialment pel Memorial Democràtic (MEM200/20/000025).L’acció ha consistit en la celebració de diferents conferències, entrevistes realitzades per estudiants de mestres i educació social a professionals vinculats a la Universitat de Vic en aquests moments jubilats, a fi de conèixer la seva formació en el període franquista com a contrast de les representacions visuals analitzades. El projecte finalitza amb la creació d’una acció visual permanent, que properament estarà també disponible en línia i una guia de memòries de l’educació i l’aprenentatge.
Des del projecte ARAEF s’ha intervingut en la col.laboració de la preparació teòrica i visual del projecte, amb aportacions de Josep Casanovas, Isabel Carrillo, Eulàlia Collelldemont i Raquel Cercós i Núria Padrós, membres de l’equip ARAEF. Les primeres publicacions derivades són:
Carrillo Flores, I. (2019). Pedagogia de la memoria, una resposta als autoritarismes de gènere. Revista Quaderns d’Educació Continua, 42, pp. 5-13; Carrillo Flores, I. (2019). Pedagogía de la memoria para una educación práctica transformadora”. En Vera Vila, J. (coord.). Formar para transformar. Cambio socal y profesiones educativas (Seminario Interuniversitario de Teoria de la Educación). Málaga: Editoria GEU, pp.185-188.
I accions: Isabel Carrillo Flores, participación como invitada en las sesiones de trabajo del Laboratorio Pedagogíco de la Comisión de la Verdad de Colombia, 2020-2021.
Deixa un comentari