Investigadores de la UVic-UCC participen a la Nit Europea de la Recerca

with No hi ha comentaris

Divendres passat va tenir lloc una edició més de la Nit Europea de la Recerca, un esdeveniment organitzat des del 2005 per la Comissió Europea en col·laboració amb una àmplia gamma d’institucions públiques i privades. Les professores de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETHC) Núria Padrós, Eulàlia Collelldemont i Pilar Prat hi van participar amb la impartició d’un taller a l’edifici històric de la Universitat de Barcelona (UB).

Amb el títol de “Totalitarismes i propaganda: ahir i avui”, les investigadores van proposar al públic una dinàmica de visualització de tres reportatges propagandístics fets als anys 40 del segle passat a diversos països europeus. Posteriorment van analitzar-ne els continguts, desgranant les claus de la propaganda educativa implícita en noticiaris i documentals, i en com modela la manera de veure la realitat, en aquest cas, de l’escola i dels infants que hi assisteixen.

La Nit Europea de la Recerca compta cada any amb un seguit d’activitats d’entreteniment i diversió que tenen lloc durant la tarda i la nit de l’últim divendres del mes de setembre. L’objectiu és oferir un marc distès i agradable que permeti conèixer científics i investigadors i aprendre sobre les seves tasques de recerca i els seus estudis. També pretén estimular les vocacions científiques entre els més joves. L’activitat entronca amb la voluntat de divulgació social del projecte de recerca ARAEF, d’anàlisi i interpretació de les produccions audiovisuals de documentals i noticiaris sobre temàtiques educatives produïdes durant el franquisme, sota el paraigua del marc del Museu Universitari Virtual de Pedagogia (MUVIP).