Acció al mur: la repressió fraquista a Vic

with No hi ha comentaris

Estudiants d’Educació Social pinten un mural per promoure la memòria històrica a Vic

El projecte ”Art al carrer: La repressió franquista a Vic” és un treball conjunt de l’alumnat del grau amb el Museu Pedagògic Virtual de la UVic-UCC i l’Observatori Europeu de Memòries liderat pels membres del Grup de Recerca Educativa (GREUV) Núria Padrós, Eulàlia Colleldemont, Josep Casanovas i Jordi Guixé (European Observatory on Memories). El seu objectiu és promoure, a través d’instal·lacions artístiques, la deconstrucció del Franquisme a partir d’impulsar la participació de la ciutadania en la recuperació de la memòria.

La iniciativa combina els resultats del projecte d’investigació del GREUV en el marc del projecte I+D d’ARAEF, finançat pel ‘Programa Estatal de Investigación, Desarrollo e Innovación Orientada a los Retos de la Sociedad, en el marco del Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016, Ref. EDU2017-89646-R, AEI/FEDER, UE’, en col·laboració amb EUROM, la Fundació Solidaritat UB i el Projecte Art Públic i Memòria de la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona. Per a dur-lo a terme, també ha comptat amb el suport de la Fundació Puig-Porret.

Els resultats es varen presentar a XXIV Jornades d’Història de l’Educació sota el títol de Núria Padrós, Eulàlia Collelldemont, MOMENTS DE MEMÒRIA EN L’ART DE CARRER, MOMENTS D’HISTÒRIA EN LA INVESTIGACIÓ A L’AULA