with No hi ha comentaris

Participació de Núria Padrós en la taula rodona del 6 de febrer de 2019: COM S’EXPRESSA L’EXPERIÈNCIA DEL BOMBARDEIX en el cicle de diàlegs: UNA INFÀNCIA SOTA LES BOMBES. El Born. CCM: En el marc del cicle de diàlegs que acompanyen a l’exposició Una infància sota les bombes, la professora de la FETCH, Núria Padrós va participar en el diàleg “Com s’expressa l’experiència del bombardeig” organitzat pel Born Centre de Cultura i Memòria de Barcelona. La taula rodona comptava, també, amb la participació de la historiadora Mireia Capdevila, coordinadora de l’arxiu de la Fundació Pi i Sunyer, i estava moderada pel Dr. Francesc Vilanova, professor de la UAB. El diàleg es va iniciar amb les intervencions de les dues ponents que es van centrar en els registres (escrits, census, mapes, fotografies, dibuixos) de l’experiència del bombardeig de la ciutat de Barcelona durant la Guerra Civil. La Dra. Mireia Capdevila va presentar la cartografia dels diversos bombardejos enllaçada amb cites memorialístiques que permetien fer-se una idea de l’abast dels bombardejos i l’afectació urbana enorme que van causar. La presentació de la professora Núria Padrós es va centrar en com van expressar l’experiència d’aquests bombardejos els infants. Intervenció que focalitzar l’atenció, especialment, en l’anàlisi dels dibuixos realitzats pels infants del Grup Escolar Lluís Vives, propietat de l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona i en què una selecció dels quals estan digitalitzats al Museu Virtual de Pedagogia de la universitat i exposats a l’exposició mencionada anteriorment. Seguidament es va obrir un diàleg entre els i les assistents a l’acte on es van poder abordar diverses qüestions relacionades amb el tema, entre elles, la complexitat d’aquestes experiències i, també, va possibilitar que algun dels assistents compartís els seus records personals sobre els bombardejos, la guerra i la postguerra i com aquests van afectar a la seva vida quotidiana.

una_infancia_sota_les_bombes_dialegs