with No hi ha comentaris

Seminari 24 de gener de 2019: QUAN LA PEDAGOGIA VA MARXAR A L’EXILI. 80 ANYS DESPRÉS, 1939-2019. Universitat de Barcelona. En memòria de totes aquelles persones que es van veure obligades a emprendre el camí de l’exili a causa del seu compromís amb la República (1931-1939), es va programar un seminari que pretenia estudiar tres figures molt rellevants en la pedagogia i, per extensió, en la cultura de forma general. D’aquesta manera, el poeta i mestre Dani Izquierdo va presentar una semblança històrico-poètica d’Antonio Machado que malauradament va morir pocs dies després de creuar la frontera francesa a la ciutat de Cotlliure. Acte seguit, el professor Jordi Garcia Farrero va centrar la seva intervenció en el quaquerisme a propòsit de la vida i obra de Joan Roura-Parella i, per últim, la professora Isabel Vilafranca va abordar la trajectòria intel·lectual de la Margarida Comas. Val a dir que, tant Joan Roura-Parella com Margarida Comas, van formar part del Seminari de Pedagogia de la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat de Barcelona. En darrer terme, convé destacar que van participar unes 30 persones en aquest seminari que, després de cada intervenció programada per l’ocasió, van tenir l’oportunitat d’establir preguntes i comentaris amb l’objectiu de generar una conversa acadèmica.