El passat 24 de maig vam participar en l’organització d’una jornada sobre els avenços en la gestió sostenible de la pesca continental a la Universidad Complutense de Madrid (UCM). En Lluís Benejam hi va col·laborar com a representant de la UVic-UCC a la Red temática sobre peces y pesca continentales (ICTIOS) (CGL2015-69311-REDT), una xarxa finançada pel Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat (MINECO).

La jornada tenia com a objectiu transferir coneixements científics que serveixin d’avenç a la gestió sostenible de la pesca continental, i escoltar en un fòrum de debat els diversos sectors implicats. Entre altres aspectes, s’hi va abordar la situació de les poblacions de truita i de salmó als rius espanyols, la gestió de la pesca a les diferents comunitats autònomes i la visió d’alguns pescadors esportius, i es van debatre possibles accions de millora. La jornada també pretenia constituir un punt de partida per a la realització periòdica de trobades similars.

En la jornada, liderada per l’equip del departament de Biodiversitat, Ecologia i Evolució de la UCM, van participar-hi gestors de la pesca continental de tretze de comunitats autònomes de l’Estat espanyol, representants de la Mesa de Caza y Pesca del Ministerio de Agricultura y Pesca, Alimentación y Medio Ambiente, així com representats d’associacions de pesca esportiva i investigadors de tots els grups de la Red ICTIOS.