URespon és el portal de gestió de sol·licituds i incidències de les diferents àrees i serveis de la UVic-UCC.

Serveix tant per obrir incidència quan hi hagi algun tipus d’error o funcionament inesperat de qualsevol de les aplicacions o serveis que utilitzes com per sol·licitar un nou servei o funcionalitat.

Com funciona el portal

Obrir un tiquet

Per accedir al URespon ho podem fer accedint des del Campus Virtual (clicant l’icona) o directament des de la direcció https://urespon.uvic.cat/.

Un cop hem entrat podem obrir un tiquet genèric des del botó “Obre un tiquet” o també des del menú lateral.

A continuació, podrem seleccionar a quina categoria correspon, posar-hi un títol i fer-hi una descripció. Si és necessari, podem adjuntar-hi algun arxiu de com a màxim 10MB.

Si ens interessa obrir una sol·licitud podem accedir a diferents formularis a través de la secció de categories. Dintre de cada categoria tenim disponibles diferents models de sol·licituds que, un cop seleccionats, podrem complimentar amb la informació demanada al formulari.

 

Consultar l’estat dels meus tiquets

Per consultar l’estat dels tiquets hem d’accedir a la pàgina d’inici d’URespon i clicar a “Els meus tiquets” a la barra lateral esquerra. A la pàgina que se’ns obre torbarem tots els tiquets oberts i el seu estat.

Estats dels tiquets

  • Nou: quan es crea una incidència i no s’assigna a cap tècnic
  • En curs (Assignat): quan la sol·licitud o incidència ja està assignada a un grup de tècnics
  • En curs (planificat): quan la sol·licitud o incidència ja està assignada a un grup de tècnics però no es resoldrà al moment sinó que es planificarà la seva resolució
  • En espera: quan la resolució de la sol·licitud o incidència requereix informació extra. s’ha demanat i s’està a l’espera de rebre-la
  • Resolta: el grup de tècnics dóna per resolta la incidència. En aquest moment pots acceptar la resolució o rebutjar-la. Si la rebutges, cal que indiquis els motius i es tornarà a obrir.
  • Tancat: quan la incidència es dóna per tancada tant pel tècnic com per l’usuari. Si l’usuari no la tanca, el sistema la tanca automàticament al cap de 7 dies
  • Sense resoldre: mostra totes les incidències i peticions que estan en qualsevol estat que no sigui ni resolt ni tancat (filtre per defecte)
  • Sense tancar: mostra totes les incidències i peticions que estan en qualsevol estat que no sigui tancat

Fer un seguiment o adjuntar documentació a un tiquet

En determinats moments els tècnics poden demanar informació extra per resoldre el teu tiquet. En aquest cas s’utilitzen els “Seguiments”.

Per respondre, també has d’utilitzar els “Seguiments”. També tens opció d’adjuntar documents extres utilitzant l’opció “Document”.

Acceptar la solució del tiquet

Un cop resolt el teu tiquet pots “acceptar” la solució o rebutjar-la.
Si acceptes la solució, la incidència o resolució es donarà per tancada.
Si la rebutges, cal que especifiquis els motius i el tiquet tornarà a estar en estat “En curs (Assignat)” i tornarà a començar el procés de resolució.