Apostar per a la recerca I la innovació com a valor de futur d’un país requereix començar a formar ciutadans ben aviat en disciplines experimentals i coordinar bé les diferents etapes de l’educació. Les metodologies de recerca en el camp de les ciències experimentals, i en particular la biomedicina, han canviat i estan canviant contínuament en els últims anys. El grup de recerca en reparació i regeneració tissular (TR2Lab), entenent la Universitat com a font de coneixement i amb l’ànim de fer fluir aquest coneixement cap a la societat, ofereix una extensió dels laboratoris de pràctiques dels instituts.

Objectius:

1. Facilitar el contacte directe entre els grups de recerca de la Universitat i els estudiants i professors preuniversitaris.
    2. Traçar pautes per a la connexió entre la docència universitària i pre-universitària.
    3. Redescobrir que les ciències experimentals s’aprenen al laboratori fent experiments, els resultats dels quals s’enmagatzemen i s’analitzen en una mar de dades per on cal aprendre a navegar.

Organitzadors:

Anniversary TR2Lab

Col.labora:

Unitat de Divulgació Científica (UCC+i de la FECYT)

Aquest curs acadèmic 2017/18 la Facultat de Ciència i Tecnologia (UST) de la UVic-UCC ofereix un any més, durant els mesos de gener i febrer als centres d’educació secundària, i concretament per a grups d’estudiants de Batxillerat, dues pràctiques experimentals als laboratoris de biologia molecular i dues pràctiques ‘in silico’ a l’aula d’informàtica, detallades a continuació:

PAGE-blotting. Separació ‘in vitro’ de proteïnes per electroforesi en gels de poliacrilamida, tranferència a membranes de nitrocel·lulosa i detecció immunològica.

PCR. Extracció d’ADN ‘in vitro’, amplificació de gens singulars per PCR i separació dels gens amplificats per electroforesi en gels d’agarosa.

Dades genòmiques. Construcció d’arbres filogenètics ‘in silico’. Cerca d’un gen en diferents espècies, alineació seqüències genòmiques i representació d’un arbre filogenètic.

Per a cadascuna de les sessions, els grups poden ser de fins a 16 alumnes, en les pràctiques de laboratori, i fins a 20 alumnes, en les pràctiques a l’aula d’informàtica. La durada de les sessions serà de 3 hores, per les pràctiques experimentals de laboratori i de 2 hores, per les pràctiques a l’aula d’informàtica.

Inscripcions

Tots aquells que estigueu interessats en realitzar alguna activitat, poseu-vos en contacte amb:

Dra. Elisabet Sarri: elisabet.sarri@uvic.cat

Amb el finançament de:

Aquesta activitat està cofinançada per la UVic-UCC, els grups de recerca i centres que participen en les activitats.