Salvador Macip – Jugar a ser déus – 18/12/14

with No hi ha comentaris

Llibre: Jugar a ser déus

Xerrada-debat: Els límits de la ciència: cap a on ens porta la biomedicina del segle XXI?

110_8809110_8827

Avui dia 18 de desembre de 2014, a la UVic hem comptat amb la presència del científic Salvador Macip per impartir dues xerrades sobre biomedicina, medicina personalitzada, cèl·lules mare, tractaments per prevenir l’envelliment i els problemes ètics que sorgeixen arran d’aquests. L’activitat ‘Els límits de la ciència: cap a on ens porta la biomedicina del segle XXI?’ està basada en el seu llibre Jugar a ser Déus, publicat al 2014.

Salvador Macip és metge, investigador i escriptor. Va estudiar Medicina a la Universitat de Barcelona, on també es va doctorar en Genètica Molecular. El 1998 es va traslladar a New York per estudiar les bases moleculars del càncer, l’oxidació cel·lular i l’envelliment a l’hospital Mount Sinai. Des del 2008 continua les investigacions en aquest camp a la Universitat de Leicester, Regne Unit, on dirigeix el seu propi grup de recerca.

En el camp de la divulgació científica, és autor d’Immortals, sans i perfectes (2008), Les grans epidèmies modernes (2010), Què és el càncer (2012) i Jugar a ser déus (2014, Premi Europeu de Divulgació Científica). Fa la secció de ciència del programa Via Lliure de RAC1 i escriu per a El Periódico, l’ARA i l’Esguard. És també autor de cinc novel·les, quatre llibres per a nens, un recull de contes i un mètode per a aprendre anglès. Entre altres premis, ha guanyat el Joaquim Ruyra (2010) i el Carlemany (2012).

La clonació d’humans, la medicina regenerativa, les anàlisis prenatals… Són molts els descobriments revolucionaris en el camp de la biomedicina que ens prometen una millora important de la qualitat de vida, però a la vegada poden provocar canvis que alteraran per sempre la societat. Els beneficis que ofereixen compensen el preu que haurem de pagar per ells?

Els autors de Jugar a ser déus ens presenten els avenços més innovadors de la recerca biomèdica i ens ajuden, amb arguments a favor i en contra, a formar-nos una opinió sobre les conseqüències ètiques i socials que tindran. Més que donar respostes, els autors plantegen preguntes i proporcionen la informació que el lector necessita per respondre-les. I és que només aquells que entenguin la rellevància moral i social dels nous avenços científics podran participar en el debat sobre quin és el futur que volem per a la humanitat.

A la primera sessió, de 10.00 a 11.15h hem comptat amb l’assistència de 286 persones, amb estudiants de la Universitat de Vic i provinents de diversos centres de secundària: l’Escola Pia Balmes, El col·legi St. Miquel dels Sants, l’Institut del Voltreganès, l’Escola Rocaprevera i l’Institut de Vic.
A la segona sessió l’aula Magna també s’ha omplert, amb l’assistència de 257 persones, provinents de la Universitat de Vic, l’Escorial de Vic i l’Institut Jaume Callís.

110_8840

Al final de les xerrades, el científic Salvador Macip també a firmat llibres a nombrosos estudiants dels diversos instituts que han assistit.

Al Canal UVic podeu veure aquesta xerrada completa. Per fer-ho, podeu clicar a: Els límits de la ciència: cap a on ens porta la biomedicina del segle XXI?

Fotos dels grups que han assistit a aquesta activitat.
Centres de secundària assistents a la sessió 1:

110_8766

110_8771

110_8775

110_8784

110_8786

Centres de secundària assistents a la sessió 2:
20141218_125025

110_8863

Per a més informació sobre el científic Salvador Macip podeu visitar la seva pàgina web.