19/11/2018 el Sr. Josep Maria Canyelles, expert en responsabilitat social, ha impartit la conferència “Amb valor afegit” i presentat el seu llibre “Amb valor afegit. Empreses micro, petites i mitjanes compromeses amb la societat”, en el programa de les TIC-UVic .

with No hi ha comentaris

El dia 19/11/2018 el Sr. Josep Maria Canyelles, imparteix la conferència “Amb valor afegit. Empreses micro, petites i mitjanes compromeses amb la societata partir del seu llibre “Amb valor afegit” en el programa de les TLC – UVic-UCC http://mon.uvic.cat/tlc/edicions/curs-2018-19-12a-edicio/

L’assistència prevista per a aquest esdeveniment és de aproximadament 299 persones, dividides en:

Estudiants Preuniversitaris acompanyats del seu professorat, i de la procedència dels centres de secundària que es detallen tot seguit:

• Institut la Plana de Vic – 46 estudiants d’ESO + 3 docents
  • Institut de Taradell – 45 estudiants de 1r de Batxillerat + 2 docents
  • Col·legi Sant Miquel dels Sants de Vic – 45 estudiants de 1r de Batxillerat + 2 docents
  • Institut del Cirviànum de Torellò – 32 estudiants de 1r de Batxillerat + 1 docent
  • Institut de Vic – 22 alumnes de CFGS de Laboratori d’anàlisi i control de qualitat + 2 docents (Dolors Crivillers i Vilamala i docent per concretar)
  • Institut de Vic – 31 estudiants de 1r de Batxillerat + 1 docent (Mariàngels Font Tabau)
  • Institut de Vic – 21 alumnes de CFGS Higiene Bucodental de 2n curs +1 docent (Olga Solà)
  • Institut de Vic – 12 alumnes de CFGS Màrqueting i Publicitat + 1 docent

Universitaris:

• 45 estudiants del grau en Administració i Direcció d’Empresa de la UVic-UCC – amb la professora Carme Viladecans

Aquesta activitat que s’inclou a la 12a edició de les Tertúlies de Literatura Científica (TLC)  http://mon.uvic.cat/tlc/  pel curs 2018/19, on s’organitzen les “xerrades – debat” amb la finalitat d’apropar els autors de literatura científica, tecnologia i emprenedoria d’actualitat. Segons la professora Julita Oliveras Coordinadora del projecte de les TLC, es tracta de convidar-hi com a públic als estudiants i el professors, universitaris i preuniversitaris, i en aquesta activitat en particular que es fa conjuntament amb la professora Carme Viladecans, des de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC), ja  que  curs rere curs es prepara una activitat dins les TLC dedicada a la temàtica d’Emprenedoria. Tindrem l’oportunitat de poder escoltar al Sr. Josep Maria Canyelles, expert en Responsabilitat Social de les Empreses i Organitzacions. Promou l’RSE per mitjà d’iniciatives com Responsabilitat Global. És soci-consultor de Vector5/excel·lència i sostenibilitat i coordinador de Respon.cat, iniciativa empresarial per al desenvolupament de l’RSE a Catalunya.

La professora Carme Viladecans resumeix que el llibre  “Amb valor afegit” tracta sobre un tema de molta actualitat avui en dia, i de gran rellevància, i és la Responsabilitat Social Empresarial (RSE).

I què vol dir la RSE? És la responsabilitat que tenen les empreses per l’impacte que provoca la seva activitat, a nivell intern i extern, en relació a les persones, amb el medi ambient, o amb la societat en general ( clients o consumidors, proveïdors i altres grups d’interès).

Segons l’autor, la RSE vol dir : “ Gestionar bé, amb rigor, tenint en compte els interessos legítims dels diferents grups d’interès i tractant de crear el màxim de valor compartit per a tots ells , des de la propietat fins a la clientela”.

Actualment les empreses no poden desenvolupar la seva activitat de qualsevol manera, no tot s’hi val, han de procurar ser respectuosos amb les persones (treballadors, clients , proveïdors, societat en general) i amb el medi ambient.

Creiem que és molt important i necessari que les persones que comencen a interessar-se pel món empresarial, és a dir, els nostres alumnes, coneguin de primera mà quines són les normes actuals que s’han de complir i sàpiguen el que es pot fer i el que no.

Es tracta d’una lectura molt senzilla, on s’explica d’una manera molt clara els principals conceptes vinculats amb la RSE i la problemàtica que gira al voltant d’aquesta.

El document va acompanyat de casos pràctics reals d’empreses que apliquen RSE, empreses molt conegudes com el Celler de Can Roca o l’empresa LLagurt. És en aquesta última part on l’alumne podrà veure com es pot aplicar la RSE a una empresa i que no cal ser una empresa molt gran o una multinacional per poder-ho aplicar. Simplement cal tenir molt clar el que vols fer. A la llarga ser responsable i desenvolupar una activitat empresarial de forma sostenible farà que l’empresa pugui ser més rendible, pugui tenir més beneficis i per tant, tots i sortirem guanyant.

Galeria per veure les fotos: Galeria fotos

Video Josep M. Canyelles “Amb valor Afegit”: Video

Julita Oliveras Masramon

Responsable del Programa Ciència i Societat – UVic-UCC