El Grup de Recerca Educativa de la Universitat de Vic (GREUV) es constitueix durant el curs 1996-97, amb la primera recerca sobre: “La fusió de les escoles públiques a Vic. Anàlisi d’una proposta de política educativa per a respondre al repte de l’educació intercultural en l’àmbit municipal”. A partir d’aquell moment s’inicia una trajectòria com a grup fins a l’actualitat, per bé que amb diverses variacions entre els seus components. Actualment, el GREUV està format per tretze persones. Una gran majoria d’investigadors/res provenen de la pedagogia, però també compta entre els seus membres del amb persones formades en psicologia, sociologia i història la qual cosa permet complementar de manera coherent els enfocaments necessaris per a dur a terme les recerques en el camp educatiu. i en funció de les línies de recerca establertes que són dues:
Educació, territori i ciutadania
Les recerques vinculades a la línia “Educació, territori i ciutadania” analitzen problemàtiques vinculades a la relació de les institucions educatives amb el seu entorn físic, social i cultural. Amb una especial èmfasi en la relació de l’educació amb el seu territori; de l’escola amb les famílies (projecte) i amb l’anàlisi de les funcions i els canvis en el sistema educatiu per a atendre les necessitats de la ciutadania especialment pel que fa al gènere i a la immigració. Aquesta relació obliga a analitzar també la qüestió de la participació i l’educació democràtica.
Educació, història i cultura
Les recerques vinculades a la línia “Educació, història i cultura” estudien com s’han anat configurant les institucions educatives al llarg del temps i quins han estat els processos educatius que s’han produït en funció dels diferents moments històrics, per a millorar la comprensió de l’escola i l’educació tal i com les coneixem avui. Així mateix, els treballs d’aquesta línia de recerca pretenen donar a conèixer i contextualitzar el patrimoni pedagògic existent.