El 4 de maig, el degà de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, Eduard Ramírez,  va convocar a les 11 escoles d’educació infantil i primària de la ciutat de Vic a per tal de presentar-los el pla d’actuació del seu deganat, que com a nou degà volia donar a conèixer a la ciutat i, en particular, als centres educatius de Vic. Per un resum d’aquesta reunió podeu consultar aquí.

El 31 de maig, en una segona reunió amb els equips directius de les escoles de Vic, més una representació de la regidoria d’Educació de Vic, el degà va presentar el programa del Programa en Mentoratge i Identitat Docent (MID), que vol liderar la Facultat amb el suport de les escoles d’educació infantil i primària de Vic, i la regidoria d’Educació. La seva proposta de programa va ser molt ben rebuda pels equips de direcció dels centres en tant que vertebra i reforça la xarxa ja existent entre la Facultat i els centres educatius.

En la seva intervenció, Eduard Ramírez va destacar l’intercanvi entre Facultat i centres educatius, va explicar que es vol millorar el procés d’acompanyament dels futurs mestres a les escoles i va dir que: “és important saber l’opinió dels centres educatius per saber quins mestres necessitem” i afegia que  “aquest programa, permetrà entre d’altres, generar espais de discussió conjuntament, mestres i professorat, en relació a la identitat docent i les competències professionals dels mestres.” Podeu descarregar-vos aquí la presentació en power point que va utilitzar el degà.

Seguidament va intervenir el professor Antoni Portell, director del CIFE de la UVic, que va explicar que un dels elements nuclears del projecte és el seminari de formació, integrat per mestres que participen en el projecte i professorat universitari. A més també va destacar la importància que hi ha dues assignatures dels graus de mestres que hi estaran vinculades, que són:  Escola, sistema educatiu i funció docent i Didàctica i currículum escolar.

En darrer lloc va intervenir Mariona Casas, coordinadora del doble grau en Mestre Educació Infantil i Mestre en Educació Primària. Ella va explicar que amb aquest projecte el que es fa és ampliar als graus de mestre l’experiència de l’estada a les escoles que s’ha desenvolupat amb èxit en el Doble Grau des del curs 2013 – 2014. També va plantejar que el volum d’estudiant que faran aquesta estada augmentarà i que cal acordar entre tots com desenvolupar-ho.

Des d’algunes escoles es varen plantejar alguns aspectes sobre el calendari i els referents al centre a tenir en compte.

Finalment, es va anunciar que el setembre del 2017 es farà una presentació pública a la ciutat de Vic del Programa en Mentoratge i Identitat Docent (MID).