Parelles Digitals

Data/Hora
Date(s) - 20/04/2017 - 27/04/2017

Localització
Espais de la Ciutat de Vic: La Farinera (Vic Jove), Casal Mossen Guiteras i a la Sala Mercè Torrents

Parelles digitals20 d’abril. Formació a la Sala Mercè Torrents

De 15 a 17h Formació a Joves

De 17 a 18h Formació a Gent Gran

24, 25, 26 d’abril a diferents Espais de la Ciutat de Vic: La Farinera (Vic Jove), Casal Mossen Guiteras i Campus Miramarges UVic-UCC.

De 16 a 19h Parelles Digitals

27 d’abril a l’Aula Magna de la UVIC-UCC

De 18 a 19h lliurament de diplomes amb representació de la UVic-UCC, de l’Ajuntament de Vic i de Jordi Tolrà, dinamitzador d’M-Social

Coincidint amb la celebració de la tretzena E-Week, la setmana digital de Vic que tindrà lloc del 24 al 27 d’abril, la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya impulsa un projecte de parelles digitals intergeneracionals. Amb el nom, precisament, de “Parelles Digitals”, aquesta acció es planteja un doble repte: En primer lloc, posar a l’abast de les persones grans de Vic un millor coneixement i ús dels dispositius mòbils (telèfons i tauletes) per comunicar-se, millorar la qualitat de vida i prevenir l’aïllament i l’exclusió. En segon lloc, conscienciar els joves i els estudiants dels efectes positius de realitzar una tasca de voluntariat i de servei a la comunitat.

Parelles Digitals té el suport i la implicació de l’Ajuntament de Vic, les Aules d’Extensió Universitària de la UVic i Isern Electrodomèstics, i compta amb la producció de mSocial. El programa neix amb la voluntat de ser el primer pas d’una aposta de molta més gran envergadura: convertir Vic en la primera ciutat que situï plenament la gent gran en l’era digital, i que disposi un espai intergeneracional de formació i d’intercanvi d’experiències que faci de l’entorn urbà un espai més humà i inclusiu.

Com funcionarà?

A cada participant se l’aparellarà amb una persona major de 60 anys, que ja disposa prèviament d’smartphone però que té un coneixement molt bàsic i insuficient del seu ús. En sessions d’un màxim de tres hores diàries, els participants acompanyaran la seva parella digital en l’adquisició de noves competències digitals en l’ús del mòbil o de la tauleta, adaptades a les inquietuds i necessitats de cada persona gran.

Les sessions tindran lloc del 24 al 26 d’abril, de 16 a 19h, en espais públics de Vic. El dia 20 del mateix mes els participants rebran una formació preparatòria del programa (de 14 a 16h a la sala Mercè Torrents del Campus Miramarges) i, a l’acabament, tindran un primer contacte amb la seva parella digital. A més, el 27 d’abril (18h, Aula Magna) tindrà lloc un acte de cloenda amb el lliurament dels certificats de participació.

Què cal per participar-hi?

El programa està obert a persones joves d’entre 16 i 25 anys, totes elles nadiues digitals, sense necessitat d’acreditar cap coneixement o formació específica en competències digitals. Alhora, s’adreça a persones majors de 60 anys amb mobilitat i que ja disposin prèviament d’un smartphone o tauleta.

Més informació i inscripcions: uhub@uvic.cat 93 881 55 11

Organitza:

mSocial

Càtedra TIC i Salut de la UVic-UCC

Centre d’Estudis Sanitaris i Socials de la UVic-UCC

UHub, Servei a la Comunitat Universitària. UVic-UCC

Ajuntament de Vic (3 logos)

Col·labora:

Isern Electrodomèstics

Aules d’Extensió Universitària de la Gent Gran

Ja podeu veure les fotografies.

També podeu consultar tot el programa.

pgm defintiu eweek