Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

TAULA RODONA I DEBAT “L’oferta formativa en serveis socials a Catalunya: vers les competències professionals necessàries”

Dijous, 9 novembre 2017 a les 16:30 - 18:30

Quin es l’estat de la formació en Treball Social i Educació Social a Europa i a Catalunya? Quines són les perspectives de desenvolupament futur? Quines són les competències comunes específiques del  Treball Social i l’Educació Social? Què els distingeix? Quins mecanismes tenim per casar la oferta formativa amb les demandes competencials del sector dels serveis socials? Quin futur espera a les professions dels serveis socials? Com podem desenvolupar les seves competències clau?

La Càtedra de Serveis Socials de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya, amb el suport del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, organitza una taula rodona per debatre aquestes qüestions. En aquesta sessió es presentarà l’estudi sobre l’oferta formativa en serveis socials que va elaborar la Càtedra de Serveis Socials, i  que se centrà en l’anàlisi de la oferta universitària en el sector per després  analitzar les competències clau a desenvolupar i elaborar  propostes formatives amb una clara mirada cap als nous reptes socials i tècnics dels serveis socials. L’acte esdevè una oportunitat per interlocutar amb agents acadèmics, professionals, directius i experts de serveis socials sobre les figures professionals del treballador social i educador social al sector dels serveis socials, així com el tipus de formació que serà necessària per enfortir les disciplines. A la taula rodona la seguirà una sessió oberta de debat.

Programa:

BENVINGUDA

• Manu Vidal-Ribas, Cap de projectes a Càtedra de Serveis Socials, UVic-UCC

PRESENTACIÓ DE L’INFORME: OFERTA FORMATIVA EN SERVEIS SOCIALS A CATALUNYA

• José- Manuel Alonso Varea. Consultor en benestar social

TAULA RODONA i DEBAT

• Sílvia Madrid. Treballadora Social, Docent i investigadora a la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya
  • Núria Fustier. Professora adjunta a Grau de Treball Social, Universitat de Barcelona
  • Paco López. Professor i degà 2007-2017 a Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés – Universitat Ramon Llull
  • Anna Rufí. Directora Tècnica de l’Àrea de Serveis Socials, Consell Comarcal d’Osona, i col.laboradora de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya
  • Conxita Vila. Treballadora social i experta en elaboració de qualificacions professionals

Modera: José-Manuel Alonso Varea