S’acosta de nou el Dia Internacional de les Dones i en aquesta ocasió volem reflexionar sobre el món del cinema des d’una perspectiva de gènere. I com a elements per començar a fer bullir l’olla: una notícia sobre la desigualtat de gènere en els premis cinematogràfics, una entrevista sobre el paper de la dona com a objecte sexual i, sobretot, un vídeo molt inspirador que han elaborat estudiants de 4t de Comunicació Audiovisual:

Les activitats comencen el dilluns 29 de febrer amb la projecció de la pel·lícula La Plaga, que anirà acompanyada d’una presentació i debat amb el seu productor, Pau Subirós. Serà a partir de les 12.30h a la Sala Segimon Serrallonga.

El dimecres 9 de març comença amb tres tallers:

• “De la realitat a la pantalla”, a càrrec de Neus Ballús, directora, guionista i productora audiovisual. Guanyadora del Premi Gaudí a la millor direcció per La Plaga.
  • “Taller teòric/pràctic de direcció d’actors i actrius davant de la càmera”, a càrrec de ​Judith Colell, directora, guionista i productora de cinema
  • “Anàlisi del llenguatge audiovisual des d’una perspectiva de gènere”, a càrrec de Marta Selva, professora experta en pedagogia i cinema.

Els tallers 1 i 2 tindran lloc de 9.30 a 11h i el taller 3, de 10.30 a 12h. Les places són limitades i cal haver-se inscrit prèviament a través d’aquest formulari.

El mateix 9 de març, a les 12h, a l’Aula Magna hi haurà l’acte central del Dia Internacional de les Dones, que comptarà amb l’entrega del premi Francesca Bartrina al millor TFG en estudis de gènere i una taula rodona sobre dones i cinema, amb la participació de:

Aquestes activitats estan organitzades des del CEIG, la Facultat d’Empresa i Comunicació, el Màster en Producció Cinematogràfica, la Unitat d’Igualtat, DIXIT Vic Centre de Documentació en Serveis Socials i el Grup de formació en Educació i gènere.

Esperem que la proposta sigui del vostre interès i ens hi acompanyeu!