Una cinquantena de representants i membres de diferents entitats socials i sense ànim de lucre de la comarca d’Osona van celebrar, divendres 3 de juliol a l’Aula Magna de la Universitat de Vic, l’acte de constitució de la Coordinadora del Voluntariat d’Osona. La iniciativa és un mandat sorgit de la celebració del Primer Congrés del Voluntariat d’Osona i els objectius se centren a donar veu i divulgar el que fan les entitats membres, ser el pont de trobada entre voluntaris i entitats, ser nexe d’unió entre associacions oferint serveis i compartint coneixements, ser veu davant l’administració i incentivar la formació i la investigació a partir d’una complicitat volguda amb la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya. Sempre des de la col·laboració amb les entitats i mai suplantant les seves activitats.

Els primers objectius se centren en la formalització d’una plataforma a internet on es divulguin les entitats que conformen la Coordinadora i les seves activitats, amb especial atenció a la captació de nou voluntariat. S’està treballant ja en la celebració de la ‘Trobada del Voluntariat Anònim’ durant el mes de novembre, per compartir experiències dels voluntaris que han actuat especialment durant la crisi del coronavirus i presentar-los, també, una mostra de les entitats que estan treballant el voluntariat a Osona. A banda de presentar presencialment la Coordinadora en l’àmbit municipal i territorial, també ja s’està començant a treballar en el II Congrés del Voluntariat que se celebrarà el novembre del 2021 a les instal·lacions de la Universitat de Vic.