La finalitat de la Lliga és demostrar les habilitats d’oratòria i argumentació dels estudiants. Els equips d’oradors debaten entre ells sobre un tema polèmic d’actualitat. La tasca dels oradors és seleccionar els millors arguments i exemples de la postura que han de defensar (a favor o en contra), exposar-los de manera convincent durant els minuts de què disposen i, finalment, rebatre els arguments dels seus oponents. El debat de competició és una oportunitat excel·lent per a totes aquelles ments inquietes, que sempre busquen una resposta per tot, tenen un punt de vista original o les idees molt clares. Els participants compartiran la seva experiència sobre argumentació, debat i oratòria persuasiva.

Mesos abans del començament de la Lliga es fa públic el tema del debat. Durant la competició, els equips no coneixen quina posició han de defensar (a favor o en contra) fins a uns minuts abans de començar cada enfrontament. Un equip de jutges decideix quina argumentació s’ha desenvolupat amb el màxim rigor i de la forma més convincent possible, d’acord amb els criteris establerts a les bases de la competició.

Si t’interessa i et lliguen les dates que trobaràs al capdavall, hi haurà una reunió informativa el 17 d’octubre a les 13h. Vine a l’Uhub a demanar més informació.

Tema 2024

«Cal ser tolerant amb els intolerants?»

Propera edició de la Lliga

L’equip representarà a la UVic-UCC a la Lliga de debat Universitari de la Xarxa Vives:

Lloc i data: La Lliga de Debat Universitària 2024 tindrà lloc del 24 al 26 d’abril a la Universitat Jaume I

Per a més informació: ogc@uvic.cat // https://www.vives.org/programes/estudiants/lliga-debat-universitaria/