El dijous 13 de juny, es va celebrar l’Acte de Cloenda dels Campionats de Catalunya Universitaris 2024 a l’auditori del campus de la Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Aquest esdeveniment, que va tenir lloc de 12.30 a 14.00 hores, va marcar el final del curs esportiu 2023/2024 i va ser una oportunitat per fer balanç del que ha estat l’esport universitari català durant aquest període.

La Universitat Pompeu Fabra ha estat la coordinadora dels campionats d’aquest curs, un rol que passarà a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona per al curs vinent. Durant l’acte es va fer el relleu oficial de la coordinació entre les dues universitats, simbolitzant així el compromís continuat amb l’esport universitari a Catalunya.

A més del relleu de coordinació, l’Acte de Cloenda també va servir per reconèixer els millors esportistes universitaris en cadascuna de les disciplines dels Campionats de Catalunya Universitaris 2023/2024. Entre els guardonats, cal destacar la presència de sis esportistes de la UVic-UCC que han excel·lit en les seves respectives disciplines:

• Dídac Rodrigo (Futbol sala) – Estudiant de Mestre d’Educació Primària (MEP)
  • Héctor Bazán (Escalada en bloc) – Estudiant de Fisioteràpia
  • Irene Perales (Lliga de curses populars universitàries) – Estudiant de Ciències de l’Activitat Física i Esport (CAFE)
  • Jèssica Bonet (Marató) – Professora de la FETEP
  • Lluís Jurada (Pitch & putt) – Personal d’Administració i Serveis de la UVic-UCC
  • Gisela Carrión (Mitja Marató i 3a classificada a la Lliga de curses populars universitàries) – Estudiant de Fisioteràpia a UManresa

Aquest reconeixement no només celebra els èxits individuals dels esportistes, sinó que també destaca el paper fonamental de les universitats en la promoció de l’esport i el foment de valors com l’esforç, la dedicació i la superació personal.

L’acte va ser una celebració de l’esport universitari català i una mostra del talent i la passió que els estudiants de les nostres universitats aporten a les diverses disciplines esportives. Enhorabona a tots els esportistes reconeguts i moltes gràcies a la Universitat Pompeu Fabra per la seva excel·lent coordinació durant aquest curs. Esperem amb il·lusió el que ens portarà el nou curs amb la Universitat Rovira i Virgili al capdavant de la coordinació.