Dimecres 27 d’abril, a les 19 h

Sala d’actes del MEV

Participants en el debat: Montserrat García i Carla Tortadès

Moderadora del debat: Gemma Ventura

Què entenem per discapacitat? Quins cossos i quines vides es consideren més vàlides que altres i per què? Com influeix el disseny de l’entorn en l’exercici de drets humans i en la generació de desigualtats? Què passa quan sumem la variable discapacitat amb la de gènere, edat, racialització…?

Per visibilitzar i posar en valor la diversitat humana és imprescindible trencar la normativitat establerta i promoure un diàleg social obert que ens permeti analitzar quines discriminacions es pateixen i per què, i què podem fer cadascú de nosaltres per repensar-nos i actuar per avançar cap a una societat més justa i equitativa que posi la vida al centre.

Montserrat García Blasco: té formació —entre altres— en Disseny (Elisava, UPF), accessibilitat, urbanisme feminista, mobilitat sostenible i igualtat de gènere. Forma part del Moviment de Vida Independent, és membre de la junta directiva de la Federació ECOM, referent en accessibilitat, participació i igualtat de gènere, i forma part dels diferents Consells de Mobilitat (AMB, ATM, Generalitat) i del Consell d’Accessibilitat de la Generalitat de Catalunya. És autora de diverses publicacions sobre accessibilitat, drets humans, perspectiva de gènere i disseny per a la diversitat.

Carla Tortadès Verdaguer: membre de la Junta Directiva de l’Associació de Diversitat Funcional d’Osona (ADFO) i delegada territorial de la Federació ECOM en accessibilitat i igualtat de gènere. Llicenciada en Biologia per la Universitat de Barcelona i màster en Avaluació i Gestió de la Qualitat en l’Educació Superior per la Universitat Oberta de Catalunya, actualment treballa en l’àmbit de la gestió acadèmica a la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya. És opinadora habitual a Social.cat, portal de referència dels serveis i l’acció social de Catalunya, on escriu sobre accessibilitat i diversitat funcional.

Gemma Ventura: treballa de periodista a la revista cultural Catorze, on fa entrevistes a fons i textos de reflexió, i on s’encarrega de seccions com “L’autisme en singular” amb la col·laboració de la Federació Catalana d’Autisme. Va treballar de mestra de primària, ha fet xerrades i cicles sobre educació i col·labora amb revistes com Dialogal i Enderrock, així com amb l’Auditori de Barcelona o l’Ajuntament de Vilafranca.

Organització conjunta d’ADFO i ECOM, amb el suport del Museu d’Art Medieval