Paula Carbonell és una de les membres de l’equip que representarà la UVic-UCC en la Lliga de Debat universitària de la Xarxa Vives que es disputa aquesta setmana a la Universitat Autònoma de Barcelona. En només 6 minuts per intervenció, cada participant haurà de sintetitzar tot el que ha après durant el curs en aquest col·lectiu per convèncer al jurat dels seus arguments sobre el tema escollit per a l’edició: “És necessària una indústria farmacèutica pública a la Unió Europea?”

• Què et va cridar l’atenció de la Lliga de Debat? Per què t’hi vas apuntar?

A principis de curs, vaig rebre la informació dels diferents col·lectius i la Lliga de Debat em va cridar l’atenció des del primer moment. A més, el tema proposat per aquest any també em va interessar molt.

• Com es presenta el debat? Com el prepareu?

A principi de curs es formen els equips i ens anem veient un cop per setmana aproximadament, per anar preparant el tema. Mirem d’informar-nos-en el màxim possible per després elaborar els arguments a favor i en contra i crear els grups que defensaran cada posició. A mesura que avancen les setmanes, assagem l’exposició oral per estar el màxim de preparats en el debat final, si hi arribem.

• Diries que és útil per a altres àmbits de la vida?

I tant! De fet, aquests és un dels motius pel qual em vaig apuntar a la Lliga de Debat. Crec que saber expressar-se amb seguretat i traslladar argumentar amb fermesa davant de diferents públics té avantatges que podré aprofitar en molts moments de la meva vida quotidiana.

• Què hi has après fins ara?

Una de les coses més importants que he après és a controlar millor el meu llenguatge corporal: son petits gests que fem dels que potser no som del tot conscients i que expliquen moltes coses. Aquesta expressivitat no verbal és molt important a l’hora de transmetre missatges.

• Repetiràs?

No ho sé. Cada any canvien els equips i també els temes a debatre, que proposen i escullen els membres de la Lliga de les diferents universitats. I això és important perquè has d’investigar bastant sobre la qüestió i convé que t’agradi el tema.

• Explica’ns algun secret sobre l’art de l’oratòria…

És important tenir el màxim d’informació sobre el tema del que es parlarà, però no és l’única cosa a tenir en compte: cal parlar de manera clara i mostrar seguretat. La majoria de tècniques es poden aprendre, però cal practicar-les. Això és el que fem a la Lliga de Debat.

CONEIX LA LAURA EN UN FLASH!

• Una cançó: Benvolgut de Manel
  • Un lema: Tant bo és insistir com saber-se retirar.
  • El teu espai preferit de la UVic: el sofà del segon pis de l’Edifici B (Vic)
  • Desconnectes…llegint o escoltant música
  • El viatge/estada que més t’ha marcat: Oxford, una segona casa.