L’equip femení de bàsquet 3×3 de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ha aconseguit una meritòria cinquena posició als Campionats Europeus de Bàsquet, celebrats a Debrecen (Hongria) del 10 al 16 de juliol de 2024.

Un total de 44 equips de tot el continent es van reunir per disputar els EUSA Games 3×3, entre els quals hi havia 20 equips en categoria femenina, incloent-hi la UVic-UCC, que va participar com a segon classificat del Campionat d’Espanya 2023. L’equip va iniciar el torneig amb una brillant actuació, aconseguint quatre victòries en la fase de grups contra les universitats de Lisboa, Goettingen (Alemanya), Debrecen (Hongria) i Lió, proclamant-se les millors primeres de tots els grups. En els vuitens de final, van vèncer la Universitat d’Split (Croàcia) per un contundent 21 a 8.

En el partit de quarts de final, l’equip va patir una ajustada derrota per 15 a 16 punts contra la Universitat de Riga. Aquesta derrota es va veure envoltada de polèmica, ja que els àrbitres van concedir una cistella a l’equip de Riga fora de temps. Malgrat aquesta única derrota, que va ser contra les eventuals campiones de la competició, la UVic-UCC va assolir una destacada cinquena posició al campionat.

A nivell individual, Queralt Ribera, estudiant de Medicina de la UVic-UCC, va ser reconeguda com a membre del millor equip de la competició i va ser nomenada MVP (millor jugadora) del torneig, a més de ser la segona màxima anotadora.

La Universitat vol expressar el seu agraïment a les jugadores Ariadna Fontanet, Carla Ortas, Ona Prat i Queralt Ribera, així com a l’entrenador David Planas, per la seva excel·lent participació i representació al campionat europeu (EUSA Games).