El Departament de Salut i els campus universitaris de Vic, Manresa i Igualada inicien aquesta setmana un cribratge massiu a la comunitat universitària de la Regió Sanitària de la Catalunya Central amb un total de 10 punts de presa de mostres en els diferents campus universitaris.

Al campus Vic de la UVic-UCC es faran els dies 19, 20, 21 i 22 d’abril amb cita prèvia. Els horaris seran cada dia de 8.30 a 14.30 hores a excepció del dilluns 19, que es farà de 13.30 a 19.30 hores. El punt on es prendran les mostres és al pati de l’edifici Miramarges (entrada i sortida per l’accés del carrer Miramarges). Al campus de Vic hi ha més de 6.700 persones entre estudiants, personal docent i investigador i personal d’administració i serveis.

El cribratge es realitza per mitjà de PCR amb automostra nasal i s’ofereix també la possibilitat de fer-se un test serològic ràpid per detectar anticossos, és a dir, si ja s’ha passat la malaltia. Els participants podran decidir si es realitzen només una prova o ambdues i el resultat es podrà consultar a través de La Meva Salut. Per prendre part en el cribratge, estudiants i treballadors hauran d’inscriure’s al web, tràmit que pot fer-se en el mateix moment de la prova. En el cas de no poder acudir a la UVic, es pot fer la prova en qualsevol dels altres espais de cribratge de les universitats catalanes consultant aquest enllaç.