Instal·lació d’un futbolí mixt a la UVic amb l’objectiu de potenciar la igualtat de gènere i la solidaritat

El 8 de març, dins els actes del Dia de la Dona a la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, s’inaugurarà “la futbolina”, un futbolí mixt (format per jugadores i jugadors) amb l’objectiu de recaptar fons i promoure la igualtat de gènere. El futbolí estarà situat en el Campus Miramarges i cada partida costarà 1€, que en aquest primer any es donarà a l’associació Osona contra el Càncer (campanya “Prevenció del càncer de mama).

El projecte està basat en 3 objectius:

• Recaptar fons que es destinaran a l’associació Osona contra el càncer per a la campanya sobre la “prevenció del càncer de mama”.
  • Fer visible la reivindicació i l’empoderament de les dones en l’àmbit universitari (mitjançant la instal·lació d’un futbolí mixt; ambdós equips seran mixtes).
  • Dinamització del campus UVic i creació d’un nou espai de socialització.

Si el projecte fructifica i té bona acollida per part de la comunitat UVic, posteriorment es podran buscar altres causes solidàries, en les quals destinar els fons recaptats.

El projecte de La futbolina respon a la convocatòria d’un d’ajut per desenvolupar un projecte que afavoreixi la igualtat de gènere dins la institució. Els fons d’aquesta convocatòria provenen dels diners que els treballadors/es van deixar de cobrar amb l’adhesió a la vaga convocada el 8 de març de 2019 amb motiu del Dia de la dona treballadora.

L’Uhub-Servei d’Esports de la UVic són els autors del projecte.