Pau López estudia el tercer curs del grau de Màrqueting i Comunicació Empresarial i des del passat mes de setembre, també fa pràctiques extracurriculars en aquest departament de la UVic. Tot i que ell ha pogut encaixar aquest lloc amb els estudis que realitza, no té perquè ser necessàriament així: la UVic reserva un mínim de places en aquest règim en molts dels seus departaments perquè els seus estudiants facin les primeres passes en el mon laboral mentre encara s’estan formant.

• Què n’extreus fins ara del teu pas pel departament de màrqueting?

He vist, per exemple, tota la feina que hi ha darrera del taulell d’una gran fira com és el Saló de l’Ensenyament. Fins fa poc, només les havia viscut com a visitant, però ara soc més conscient de la preparació que cal per portar-les a terme amb èxit: des de l’organització, la logística o la importància de la formació dels informadors, entre altres. Ara tinc una altra perspectiva.

• Què pots destacar de la teva participació al Saló de l’Ensenyament?

El bon ambient que es crea entre els companys: amb els altres becaris i els voluntaris que també hi participen, juntament amb l’equip de màrqueting. Com que tot és tan intens i, a més, som molta gent, es crea un grup molt sòlid. D’aquí en surten sopars, plans, sortides, amistats…

• I d’altres fires més petites?

La dinàmica és semblant, però l’equip que s’hi desplaça és molt més reduït. En una d’aquestes “petites” hi vaig anar jo sol…però també m’ho vaig passar molt bé. Segurament perquè soc de naturalesa extravertida: m’agrada parlar amb gent i la informació i atenció al públic se’m dona bé.

• Creus que aquesta experiència t’ajuda a conèixer millor l’ofici pel que t’estàs formant?

Sí, tot i que de manera molt global, ja que les tasques que portem a terme els becaris son molt auxiliars. Amb tot, les pràctiques permeten copsar l’ambient, entendre la feina des d’un altre punt de vista.

• Animaries a altra gent a fer aquesta mena de pràctiques?

Per suposat! Son una oportunitat fantàstica per aprendre. I, de fet, aquesta és només una d’elles en el que seria la part més aviat laboral, però no és l’única. Hi ha altres varietats de beques i, en el cas de carreres eminentment pràctiques, com ara màrqueting, publicitat o periodisme, els grups son força reduïts i, per tant, l’accés dels alumnes a les instal·lacions, els aparells o als professors, que solen ser professionals del sector en actiu, és molt proper. La UVic et dona moltes oportunitats per formar-te, si les vols aprofitar.

CONEIX EN PAU EN UN FLASH!

• Una cançó: Hold’on de Lil Tjay
  • Un lema: Fes el que t’agradi!
  • El teu espai preferit de la UVic: el pati de Miramarges. M’agrada especialment estar a l’aire lliure
  • Desconnectes…Escoltant música a la nit o conduint.
  • El viatge/estada que més t’ha marcat: Mónaco, un road trip amb amics.