El Repte Solidari de la UVic ha recaptat un total de 4.435 euros, que es destinaran a la campanya de micromecenatge #JoEmCorono impulsada pels investigadors Bonaventura Clotet i Oriol Mitjà, director i membre respectivament de la Càtedra de Malalties Infeccioses i Immunitat de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). El repte plantejat per la Universitat i pel col·lectiu UAlumni tenia també l’objectiu de fomentar la pràctica de l’activitat física en el context actual de confinament. En total hi han participat 269 persones, que juntes han fet 256 hores d’activitat física, entre les quals les que han tingut més seguiment han estat running, bicicleta i caminar, seguit de ioga, pilates, hipopressius, pàdel i tennis, hiit, steps, zumba, body combat, balls llatins, pujari i baixar escales, marxa nòrdica, skate, moto de trial i saltar a corda, entre altres.

“En una situació d’emergència sanitària com la que estem vivint ens va semblar cabdal que la Universitat s’impliqués en la lluita contra la pandèmia des del territori que ens és propi”, explica Montse Simon, directora de l’UHub Servei d’Atenció a la Comunitat Universitària i membre del comitè organitzador del repte. Aquest va ser el punt de partida de la iniciativa que, explica Simon, ha estat un repte ja només des del punt de vista organitzatiu: “Era la primera vegada que des de la Universitat impulsàvem un projecte d’aquesta envergadura que, a més, hem organitzat en un temps rècord i des d’entorns 100% virtuals”. El repte esportiu solidari, a més, ha estat la primera gran acció d’una campanya global que la UVic-UCC anirà desplegant en el transcurs dels propers mesos i que tindrà la recerca com a eix central. Segons la directora de l’Àrea de Carreres Professionals, Imma Casaramona, impulsora també del projecte des d’UAlumni, “el seu objectiu principal és fer pública i donar suport a la tasca que duen a terme els investigadors de la institució per donar resposta als reptes que la Covid-19 planteja, a curt, mitjà o a llarg termini i a diferents àmbits de coneixement”.

Una matinal esportiva i solidària

Malgrat que la campanya ja es va engegar fa dies, el diumenge al matí ve tenir lloc la seva activitat central: un programa en directe de dues hores emès pel canal de Youtube de la Universitat, pel qual han passat diverses personalitats del món de l’esport i de la cultura que han donat suport a la iniciativa. Entre d’altres hi han aportat el seu testimoni l’actor Marc Clotet, que juntament amb la seva parella Natàlia Sanchez és el principal impulsor de la campanya #joemcorono, i esportistes d’elit com el trialer Eloi Palau; la corredora de muntanya Anna Comet; la jugadora d’hoquei Anna Casarramona; la de rugbi Elisabet Martínez i la ciclista i esquiadora de muntanya Clàudia Galícia.

El programa el va presentar el periodista del “Preguntes Freqüents” de TV3 i antic alumne de la UVic Jordi de Planell i ha comptat amb les actuacions musicals de Xevi Abril de Pelat i Pelut, de Guillem Roma i de Matthew McDaid. També va incloure un missatge del Dr. Bonaventura Clotet explicant els objectius de la seva recerca i altres connexions en directe, com les que es van fer al president d’UAlumni, David Griera, mentre practicava bicicleta estàtica; el regidor d’Esports de l’Ajuntament de Vic i exjugador d’hoquei, Titi Roca; l’ambaixadora UAlumni, Alba Guitérrez, que va explicar com viu el confinament des de Boston, on resideix; i el periodista i col·laborador de l’APM de Catalunya Ràdio Ernest Codina.

Entremig de tot aquest contingut, es van anar mostrant vídeos i fotografies dels participants a la campanya, que a través de les xarxes socials hi van donar el seu suport, sigui fent una crida a la participació o practicant algun tipus d’activitat esportiva. Una connexió via Zoom també va permetre veure com una trentena de participants del repte practicaven esport conjuntament, cadascú des de casa seva. El programa el va obrir una sessió d’escalfament i el va tancar una altra d’estiraments, guiades per l’estudiant de quart curs de Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport de la UVic Adrià Vidal.

Frenar el contagi i trobar una vacuna per a la Covid-19

Els diners recaptat es destinaran a la campanya de lluita contra la Covid-19 que coordinen l’Hospital Germans Trias i Pujol, IrsiCaixa i la Fundació Lluita contra la Sida. Aquesta campanya duu a terme un estudi pioner per trobar un tractament efectiu per frenar el contagi del coronavirus, i també treballa en el desenvolupament d’una vacuna contra aquesta malaltia. A més de Clotet i Mitjà, en aquests projectes també hi prenen part dos membres més de la Càtedra de Malalties Infeccioses i Immunitat, Roger Paredes i Julià Blanco.