El Diluvio: El gran diari popular de Barcelona i la Segona República

Del 20 de setembre al 22 d’octubre de 2021 a l’Espai Josep Vernis de Miramarges

La Sala d’Exposicions Josep Vernis acull l’exposició “El Diluvio: El gran diari popular de Barcelona i la Segona República” a partir del dilluns 20 de setembre. Aquesta exposició sobre el diari barceloní està comissariada per Gil Pau Toll, professor de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB, i està organitzada entre la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic i l’Oficina de Gestió Cultural. “El Diluvio” pretén mostrar els orígens, ideals i treball d’una de les publicacions més rellevants del període de la Segona República. Aquesta mostra estarà oberta al públic fins al 22 d’octubre i per motius de restriccions relacionades amb la pandèmia, l’exposició comptarà amb un aforament limitat.

“El Diluvio” va ser un diari popular de Barcelona que es va publicar de 1858 a 1936. Originalment batejat com “El Telégrafo”, el diari es va consolidar com un dels diaris de major tirada i presència a principis de segle XX a la Ciutat Comtal. Comptava amb l’afinitat de figures populars de la política com Lluís Companys o Francesc Macià i va ser fundat per Manuel de Lasarte Rodríguez-Cardoso. En aquesta nova exposició els visitants podran conèixer les cares, portades i històries que van dibuixar la identitat del diari republicà de referència abans de la dictadura franquista.