Aquesta entrada forma part d’un conjunt sobre els Qüestionaris de Moodle.

En aquesta entrada presentem les opcions bàsiques del Banc de preguntes.

El banc de preguntes de Moodle és l’espai de l’aula on s’allotgen les preguntes que després es podran utilitzar en l’activitat Qüestionari.

S’hi accedeix des de la pàgina principal de l’aula, a partir de la icona de configuració i amb la selecció de l’opció “Més…”.

Les opcions del banc de preguntes apareixen al final de la pàgina.

Si voleu gestionar les preguntes en categories, podeu crear les que necessiteu a través de l’opció de Categories.

Si voleu donar d’alta preguntes, cal seleccionar l’opció Preguntes.

Moodle permet crear i gestionar categories i subcategories. Cal seleccionar la categoria mare, escriure el nom i clicar Afegeix una categoria.

Per afegir una pregunta, hem de clicar “Crea una nova pregunta” en l’apartat de Preguntes del banc.

Cal seleccionar el tipus de pregunta que volem donar d’alta. Cada vegada que en seleccionem un tipus, a la banda dreta de la finestra es mostra una descripció d’aquell tipus de pregunta. Cal seleccionar Afegeix.

En la configuració de la pregunta podem indicar:

• La categoria a la qual pertany
  • El nom de la pregunta: no apareix per l’estudiant i que ens serveix a nosaltres per identificar-la
  • El text de la pregunta: és que apareixerà com a enunciat de la pregunta en el qüestionari

També hem de seleccionar si hi ha més d’una resposta correcta o només n’hi ha una.

En l’apartat de Respostes, per cada una de les respostes correctes escriurem el text de la resposta i el valor que s’aplicarà a aquella resposta (correcta serà el 100% i en negatiu per les incorrectes, depenent del que volem que restin).

En aquest vídeo s’explica com accedir-hi, com donar d’alta una pregunta i, breument, com exportar/importar un banc de preguntes.

A tenir en compte sobre el Banc de preguntes:

• Existeix un banc de preguntes per cada aula.
  • Les preguntes que es donen d’alta quan estem configurant un qüestionari, s’afegeixen al banc de preguntes d’aquella aula.
  • Per utilitzar en una altra aula el banc de preguntes, cal exportar-lo de l’aula on està creat i importar-lo a l’aula de destí.
  • Per importar les preguntes podeu consultar els articles del blog de la USD Formato Aiken para crear rápidamente las preguntas de tipo test i Banc de preguntes.
  • Les categories i etiquetes ens serveixen per localitzar i gestionar més fàcilment les preguntes, però no són opcions necessàries d’utilitzar.

Trobareu informació més detallada a Sección 2.6 Banco de preguntas del Manual Moodle 3.5 para el professorde a l’equip de suport docent de la Universidad Politècnica de Madrid. Aquest manual inclou la descripció de cada tipus de pregunta.