AttendanceL’ activitat “Assistència” de Moodle està dissenyada perquè el professorat pugui prendre nota de l’assistència a les classes dels estudiants. També permet, si així ho configurem, que els propis estudiants puguin informar que estan a classe.

Aquesta activitat de Moodle permet al professorat generar informes d’assistència de tots els estudiants i també de manera individual, per a cada estudiant.

Els estudiants també poden veure el seu propi recompte d’assistències sempre i quan no estigui amagada l’activitat.

Per afegir el mòdul d’assistència hem d’Activar edició > Afegir activitat o Recurs > Assistència.

Afegir mòdul assistència

Afegir el mòdul d’assistència

Un cop creada l’activitat , podem escollir entre tres tipus de qualificació:

  • Escala: Podem puntuar seguint una escala tipus 0 a 5, alfabètica, Apte/No apte.
  • Puntuació: Podem configurar les puntuacions de cada dia d’assistència i ens mostrarà una mitjana de notes que posteriorment podrem ponderar com a part de la nota final de curs.
  • Cap: En aquest cas, el professorat pot registrar l’assistència però el resultat de la mateixa no afectarà a les qualificacions i no es generarà cap columna al qualificador.

El professorat pot crear diverses sessions i pot marcar l’estat d’assistència, per defecte escollint entre “Present”, “Absent”, “Tard”, o “Justificat”. També es poden modificar aquests estats per adaptar-se les necessitats.

Els informes estan disponibles per a tota la classe o per als estudiants individualment.

Un cop afegida l’activitat a l’aula hem d’editar els paràmetres:

Paràmetres

Paràmetres

Ens apareixen 5 pestanyes:

  1. Sessions: Un cop creades les sessions ens apareixeran en llista des d’on podrem editar-les.
  2. Afegeix: Permet afegir els dies d’assistència que necessitem.
  3. Informe: Podem veure la graella dels estudiants i els dies assistits que estiguin informats fins al moment de la consulta.
  4. Export: Permet exportar les dades en format .xls, .txt i .ods.
  5. Ajustaments: Podem configurar el valor que assignem a cada estat ( Present – Absent…) i fins i tot canviar els noms (enlloc de “Present” posar ” Presentat” o ” A classe”. També podem modificar les inicials que ens apareixen quan informem de l’assistència.

Afegir sessions

Es poden afegir les sessions una a una de manera individual o bé es poden afegir sessions en bloc. Per exemple, podem afegir les sessions informant que ens seleccioni tots els dilluns i dimecres des d’una data fins a una altra. En el cas que hi hagi algun festiu al mig, podem eliminar aquesta sessió posteriorment de manera àgil. Aquí és on podem marcar que els estudiants puguin gravar la seva pròpia assistència (si marquem la casella Allow students to record own attendance). Aquesta funcionalitat és molt útil si demanem que des del seu dispositiu mòbil ens diguin si estan presents a l’aula en aquell moment, agilitzant el “passar llista”.

Afegir sessions

Afegir sessions

En el cas que hi hagin grups a l’aula definits, podem indicar si les sessions es creen per grups o per estudiants.

Editar les sessions

Si entrem a la pestanya “Sessions” veurem totes les sessions creades fins al moment. Aquí podem eliminar aquelles que no volem (clicant la X al rectangle de la sessió). Si volem redefinir els paràmetres d’aquella sessió caldrà clicar sobre la roda dentada.

Edició de les sessions

Edició de les sessions

 

Informar l’assistència

Per informar l’assistència hem de clicar sobre el botó verd i ens apareixerà la graella d’estudiants i les diferents opcions d’assistència (en aquest cas, “Present”, “Tard”, “Justificat” i “Absent” i un apartat d’observacions.

 

Opcions d'assistència

Opcions d’assistència

Hi ha més informació a la web de Moodle.org, a l’apartat de Attendance activity.