Des de principis de desembre la UVic-UCC fa servei Zoom (https://zoom.us) en lloc de BigBlueButton (BBB) com a principal plataforma per a les nostres sessions de conferència web.

A diferència de BBB, Zoom no està integrat a les nostres aules Moodle i no podem crear reunions Zoom des del selector d’activitats de Moodle, tal com feiem amb BBB. El sistema serà diferent i ho expliquem a continuació. Val a dir que serem àgils a l’hora de modificar i millorar el sistema sobre la marxa i en funció de les necessitats emergents.

Reservar una sessió Zoom

Per començar, disposarem de 5 llicències Zoom per cubrir les nostres necessitats. Això vol dir que podrem posar en marxa 5 sessions simultàniament. (És una xifra a la qual no hem arribat mai fins a la data!) Per reservar una sessió, cal fer servir l’opció de reserva d’espais de Microsoft Outlook, des de la vista de calendari. Mostrem la pantalla de reserva fent servir Outlook 365:

 

Els cinc espais Zoom disponibles són: UWebinar 1, UWebinar 2, UWebinar 3, UWebinar 4, UWebinar 5.

Un cop feta la petició de reserva, rebràs una confirmació al llarg del següent dia laboral. Juntament amb la confirmació, rebràs el detalls de connexió (un enllaç).

Abans de la sessió Zoom

Zoom és un programari que permet organitzar reunions en línia sense haver de preocupar-se per la tecnologia. És multiplataforma, fiable i intuitiu. Tot i així, convé preparar alguns aspectes, especialment si és la primera vegada que utilitzem aquesta plataforma.

  • Recomanem fer servir un ordinador portàtil amb webcam, micròfon i altaveus, i disposar d’una bona connexió internet.
  • Es pot comprovar la configuració de l’equipament, conectant en tot moment a la sala de prova a https://zoom.us/test.
  • Podem instal·lar Zoom al nostre ordinador sense que es necessitin privilegis d’admin a la màquina. Només cal seguir les instruccions que apareguin en pantalla.

Funcionament de la sessió

Zoom està pensat per fer servir en línia: cada participant assisteix des de la distància, fent servir el seu propi dispositiu. El cas més general seria compartir l’enllaç i l’hora de la sessió per missatge de correu electrònic, WhatsApp o algun altre canal. Si volem fer servir una sessió Zoom amb estudiants, caldrà enviar un avís al Fòrum de professorat de l’aula Moodle, amb l’hora i l’enllaç.

Hi ha un model d’avís al peu d’aquest article.

Sessions mixtes, amb participants presencials i en línia

Si volem organitzar un sessió mixta, amb participants presencials i en línia a la vegada, caldrà reservar la sala Emili Teixidor (A101), que està equipat especialment per a aquesta circumstància, amb micròfons multidireccionals i una càmera que captura tota la taula.

De cara al futur, aquesta instal·lació podrà servir de model per a altres sales físiques de la UVic-UCC.

Gravar la sessió

A l’hora de confirmar la reserva, la Unitat de Suport a la Docència (USD) (que gestiona aquest servei durant el període inicial) et demanarà si vols gravar la sessió o no. En cas afirmatiu, es gravarà la sessió automàticament i després de la sessió la USD t’enviarà la gravació, que podràs guardar o compartir des de YouTube (més obert) o Microsoft OneDrive (amb la possibilitat de restringir més l’accés).

Model d’avís a participants

Si organitzes una sessió amb Zoom, hauràs d’enviar l’enllaç als / a les participants. Aquest text és un model de comunicació que pots fer servir.

  • T’han invitat a una reunió en línia que farà servir la plataforma Zoom.
  • Per entrar a la reunió cal obrir el següent enllaç *** (Posa-hi l’enllaç facilitat per la USD.)
  • Per provar el teu sistema amb Zoom abans de la reunió, connecta’t a https://zoom.us/test
  • Si Zoom demana permisos per instal·lar alguna cosa, cal acceptar en pantalla.
  • En cas de dubtes, contacta amb la Unitat de Suport a la Docència (usd@uvic.cat).

Ser moderador i fer servir sales breakout

(Aquest text actualitza a data de 27/03/2020 l’article original del desembre del 2018)

En aquest vídeo us expliquem com podeu reclamar ser moderador en una sessió de Zoom i com fer servir sales breakout per dividir el grup en sales més petites per poder treballar en grups petits