L’altre dia ens van demanar assessorament sobre diversos temes relacionats amb la gestió de Moodle. A continuació, ressenyem i ampliem alguns dels consells que vàrem donar i que podrien ser d’interès general.

Tinc una plataforma Moodle pròpia allotjada a

CDmon ens ho posa molt fàcil i econòmic (< 100€/any) per tenir un servidor virtual propi i instal·lar-hi una versió actual de Moodle. La meva és a:

En general, la comunitat d’usuaris Moodle és molt col·laborativa i generosa i es publica molta informació sobre la plataforma i els seus usos, especialment en anglès. A tall d’exemple, nosaltres publiquem en aquest mateix blog les informacions que considerem més oportunes. El blog conté diversos enllaços a altres entorns de suport.

Pel que fa al món associatiu Moodle, cada any se celebra un MoodleMoot a la nostra regió. El passat més d’octubre es va celebrar el MoodleMoot Espanya 2015 a la Universitat de les Illes Balears. En aquestes reunions es troben programadors, administradors, professorat, bibliotecaris, empresaris, ponents experts, etc.

Es pot consultar tota la informació d’aquesta última reunió a

Com que ja s’ha celebrat el congrés, els apunts i resums del que va passar s’han publicat en obert al wiki “oficial” de Moodle (en espanyol):

El Hackfest va ser la reunió de programadors.

També nosaltres formem part del grup RAMU, la “Red de Administradores de Moodle de Universidades“. Aquesta xarxa té seu a Zaragoza i és molt inclusiva.

I si hom vol assessorament professional Moodle de tot tipus, podem recomanar

que són experts en la matèria i ens han ajudat a Vic en més d’una ocasió.

Autor: Richard Samson