Aquest article forma part d’una sèrie:

L’activitat Taller de Moodle ens permet organitzar un lliurament per estudiant que és avaluat per altres estudiants.

Està pensada per fer-se individualment: un estudiant envia un treball que és avaluat per un nombre de companys.

Però es pot utilitzar per grups de les següents maneres.

Taller per grups separats

Si tenim grups creats a l’aula i configurem l’activitat taller per grups separats, es com si creéssim diferents tallers alhora: cada taller contindrà només els estudiants del seu grup.

En els paràmetres del taller, en l’apartat Paràmetres comuns de mòduls cal seleccionar que el Mode grups és per Grups separats.

Per als estudiants serà transparent: només rebran assignacions de membres del seu grup.

Com a professor, quan entris en el taller podràs triar quin dels tallers vols gestionar/revisar.

Has de tenir en compte que si tens més d’un tipus d’agrupament a l’aula, hauràs de seleccionar el que vulguis fer servir per aquesta activitat.

Taller per grups visibles

Configurar un taller per grups visibles fa que en el moment de les assignacions es pugui tenir en compte si vols que els treballs assignats siguin del mateix grup o no.

En els paràmetres del taller, en l’apartat Paràmetres comuns de mòduls cal seleccionar que el Mode grups és per Grups visibles.

Quan el taller està configurat d’aquesta manera, en fer l’Assignació aleatòria apareix l’opció Evita les revisions dels companys del mateix grup. Si està seleccionada, l’assignació aleatòria no assignarà a l’estudiant el treball de membres del seu grup.

Aquesta configuració pot ser útil si els treballs lliurats s’han preparat en grups (anteriorment) i volem assegurar que cada estudiant només rebi treballs d’altres grups per avaluar.