Aquest article forma part d’una sèrie:

L’activitat de Taller de Moodle ens permet organitzar un lliurament per estudiant que és avaluat per altres estudiants.

Ens pot passar que malgrat siguem molt concisos en les explicacions i en la construcció de la rúbrica, l’estudiant no se senti còmode perquè no sap què i com ho haurà de fer.

Podem utilitzar una tramesa d’exemple i avaluar-la per mostrar als estudiants què esperem d’ells.

Per indicar que vols fer servir trameses d’exemple, has d’anar a Configuració del taller, a l’apartat Trameses d’exemple i marcar l’opció Les trameses d’exemple serveixen per practicar l’avaluació.

Una vegada tinguis marcada aquesta opció, apareix un desplegable per definir el Mode d’avaluació dels exemples, que pot ser: avaluació voluntària; obligatòria abans d’autoavaluar-se; disponible després de la tramesa i obligatòria abans d’avaluar els companys.

Has de penjar la tramesa d’exemple durant la fase de configuració del taller. Hi trobaràs un botó Afegeix una tramesa d’exemple.

La tramesa es fa de la mateixa manera que les trameses que fa cada estudiant. Has de posar un nom (1); un contingut, si és que la tramesa el contempla (2); i adjuntar el fitxer, si la tramesa està configurada així (3). I has de desar els canvis (4).

A continuació, passaràs a la pàgina d’avaluació de la tramesa de mostra, on hauràs d’aplicar la rúbrica (1), escriure la retroacció (2) o omplir aquells camps que haguem configurat de com ha de ser l’avaluació.

A l’estudiant, quan estigui en disposició de fer l’avaluació (depenent del que tinguem configurat) veurà el botó Avalua sota la Tramesa d’exemple.

Quan l’estudiant ha fet l’avaluació de la tramesa d’exemple, pot comparar la teva avaluació (1) amb la seva (2).