A les aules virtuals antigues del Campus Virtual de la UVic, podíem configurar carpetes amb drets de lectura i escriptura per a estudiants específics. Quin seria l’equivalent a Moodle, un lloc on els estudiants puguin compartir treballs?

Hi ha tres possibilitats fàcils, d’entrada. (N’hi ha més, de fet.)

El fòrum

Els estudiants poden adjuntar fitxers als seus missatges. És l’opció més fàcil, possiblement, però és una mica rígid en el sentit que no es pot canviar un mateix enviament més tard per afegir-hi una altra cosa, per exemple. Així les coses poden arribar a ser desagregades i desordenades. Però si s’ha d’afegir informació al llarg d’un període més extens, l’estructura cronològica del fòrum pot arribar a ser un avantatge.

El wiki

És l’espai de col·laboració més clàssic de Moodle. Cada pàgina es pot anar editant i reeditant tantes vegades com es vulgui. Es poden fer diferents wikis per a diferents grups a la classe. O es pot fer un sol wiki amb una pàgina, per exemple, per a cada grup. El wiki és molt flexible i inclou tot el seu historial. Per tant, sempre es pot recolar a una versió anterior.

A diferència del fòrum, el procés cronològic de creació i aportació queda més amagat i el que és veu més és el resultat final de diversos processos de reedició.

La base de dades

En principi, seria interessant si les entrades dels estudiants han de seguir una estructura molt tancada (que s’ha d’establir anteriorment). Així cada registre s’hauria de completar d’una manera estricta. Podem veure un vídeo de com configurar aquesta activitat aquí:

Configurant l’activitat base de dades de Moodle (en anglès)