La sala de reunions personal de Zoom és un servei associat al nostre perfil de Zoom. Ens pot ser d’utilitat, per exemple, com a sala de consultes per a estudiants o per realitzar reunions periòdiques amb membres del nostre equip, ja que s’accedeix utilitzant sempre el mateix identificador de la reunió (ID) (o enllaç personal) i per tant no cal enviar-lo cada vegada. És semblant en funcionalitat a compartir el nostre número de telèfon amb persones properes.

Aquesta comoditat porta implícita una disminució de la seguretat i no recomanem utilitzar-lo com a substitut de les reunions periòdiques o amb participants amb qui no ens reunim amb freqüència.

Personalitzar l’ID de la reunió i l’enllaç personal

Podem editar l’identificador de la reunió i personalitzar l’enllaç personal. Per fer-ho cal entrar al nostre compte de Zoom i seleccionar l’apartat “Perfil” del menú lateral esquerra.

Dins aquest apartat trobarem una secció que s’anomena “Meeting” des d’on podem configurar la sala de reunions personal de Zoom.

  1. L’ID forma part de la URL de la sala de reunions personal i el podem editar i canviar per un altre número de 10 dígits. També podem predeterminar utilitzar l’ID de la sala de reunions personal per a les reunions instantànies o utilitzar-lo quan programem una reunió de Zoom (enlloc de deixar l’opció preestablerta a ID de la reunió “Generar automaticamente”).
  2. L’enllaç personal és un àlies de la direcció del lloc web de la sala de reunions personal i ens permet posar una adreça fàcil de recordar.
    Per exemple, https://uvic-cat.zoom.us/my/ameliapujol. Ha de tenir entre 5 i 50 caràcters (lletres, números o punts) i ha de començar per una lletra.

En les invitacions generades per Zoom no s’utilitza l’enllaç personal sinó que s’utilitza l’ID de la reunió.

Els participants que disposen de l’enllaç personal es poden unir a la sessió sempre que l’amfitrió hagi iniciat la sessió i no hagi bloquejat la reunió o activat la sala d’espera.

Consulta l’ajuda de Zoom sobre aquest servei (en castellà).