Les rúbriques del Taller de Moodle (i també de la Tasca de Moodle) poden tenir criteris amb pesos diferents. En aquest article ho expliquem.

Per no complicar excessivament el tema, convé que la nota mínima de cada criteri tingui valor de 0. La nota màxima pot ser qualsevol número. Considerem dos criteris amb la següent puntuació:

  • Criteri 1: Molt deficient 0, Insuficient 1, Suficient 2, Bé 3, Excel·lent 4
  • Criteri 2: Molt deficient 0, Insuficient 2, Suficient 4, Bé 6, Excel·lent 8

Segons aquests valors, si un estudiant rep

  • Bé 3 al Criteri 1
  • i Insuficient 2 al Criteri 2

tindrà una mitjana de …

Es calcula així:

Nota mitjana = [3 + 2] / [4 + 8] = 5 / 12

És a dir la suma de les notes que ha rebut com a fracció de la suma del màxim nombre de punts disponibles.

= 0,42

o, sobre 10, = 4,2

En aquest cas l’estudiant té una nota de menys de 50% perquè el Criteri 2 té el doble de pes del Criteri 1.

Es poden llegir més detalls d’aquest càlcul a la secció Rubric de la pàgina (en anglès) https://docs.moodle.org/37/en/Workshop_grading_strategies És interessant saber que les notes ponderades de les rúbriques que es fan servir a l’activitat Tasca de Moodle segueixen la mateixa lògica de càlcul.

La pregunta que ha donat lloc a aquest article va ser És possible ponderar de manera diferent cada criteri de la rúbrica? La resposta és Sí. Els criteris de rúbrica poden tenir

    • diferents nombres de nivells,
    • diferents notes numèriques
    • i diferents notes màximes.

Tot i així, introduir molta variació fa que sigui molt difícil que l’estudiant entengui el càlcul que se li ha aplicat.

Per acabar de demostrar aquest funcionament, hem gravat un cas pràctic: