Rúbriques

Les rúbriques són guies de puntuació per avaluar el treball de l’estudiantat.

Una rúbrica pot ajudar a comunicar les expectatives de qualitat d’una tasca i establir uns criteris més robustos i transparents per a l’avaluació, moltes vegades orientades a competències específiques.

A Moodle una rúbrica és un conjunt d’indicadors (p.e. claredat de l’exposició, terminologia especialitzada, ortografia, idees clau) i de nivells d’assoliment (p.e. insuficient, satisfactori, bé, excel·lent) en cada cas. L’avaluació es pot convertir en un valor numèric.

En Moodle, les rúbriques es poden fer servir de manera integrada a les activitats de Tasca i Taller.

Hi ha moltes rúbriques públiques a la xarxa, especialment si busquem en anglès.

Aquí us deixem un vídeo de com introduïr una rúbrica a l’activitat Tasca de Moodle:

 

També us deixem alguns enllaços d’interés:

Rúbrica (Docs Moodle) (es)

Rúbrica (Wikipedia) (es)