En aquestes èpoques de l’any rebem tot tipus de propostes, invitacions, notícies, informacions i actualitzacions. El camp de la docència amb suport tecnològic no és aliè a aquestes comunicacions. A continuació, hem triat dues tres (hem ampliat l’article després de publicar-lo) publicacions que són d’interès als docents universitaris.
- El Servei de qualitat, aprenentatge i innovació (Tecnocampus), sota la coordinació de Carme Rovira, qui a Vic va presentar el taller Inventar una proposta MOOC diferencial a e-week 2103, acaba de publicar el número 4 de la seva revista digital #Innova, amb articles sobre Active learning, Visual thinking i Podcasts, entre molts més temes. Una bona lectura!
- FutureLearn, la plataforma MOOC de l’Open University, Regne Unit, acaba de publicar The Crowdsourced Guide to Learning, un llibre de reflexions curtes (en anglès) sobre l’estudi i l’aprenentatge, amb participació de moltes persones d’arreu del món. De fet, el llibre és el resultat d’una invitació general a contribuir consells per a participants en el món educatiu.
- Universal Design for Learning in Higher Education. L’Ester Goutan ens ha passat aquesta referència molt interessant i específica al nostre context. El portal té molts recursos i idees (en anglès) sobre Avaluació, Polítiques institucionals, Recursos tecnològics, Planificació de cursos i Metodologies docents. Les sigles del lloc són UDL, però no cal confondre’ns. No es tracta de la Universitat de Lleida en aquest cas! Mark Hofer ha escrit una ressenya del portal. Gràcies, Ester.