El 23 de maig del 2024 es durà a terme la “I Jornada RAMU. Innovación en educación con Moodle”, organitzada per la Red de Administradores de Moodle de Universidades (RAMU), el marc del Congreso Internacional de Aprendizaje, Innovación y Cooperación (CINAIC), coordinat pel Gabinete de Tele-Educación (GATE) de la Universidad Politécnica de Madrid (UPM).

RAMU (de la qual la UDUTE de la UVic-UCC en forma part) és una xarxa multidisciplinària al voltant de Moodle que reuneix perfils laborals, docents i tècnics d’instal·lacions Moodle d’institucions educatives de parla hispana, basada en la cooperació i l’intercanvi de coneixement en obert. L’esdeveniment serà presencial, celebrada a l’edifici A del Rectorat de la UPM, i promet ser un espai únic per a l’exploració i l’intercanvi de coneixements sobre la plataforma d’aprenentatge en línia Moodle en diversos contextos educatius.

Ja es pot consultar tota la informació de la jornada, el seu programa i el dispositiu d’inscripcions.

Intervenció de la UDUTE

La UDUTE col·labora en l’organització d’aquesta jornada i per part nostra hi assistiran l’Elena Molina i en Richard Samson, el nostre director, que oferirà una ponència titulada Pruebas multimedia resistentes al fraude académico: “El qüestionari de Moodle és un dels aspectes més destacats d’aquesta plataforma d’aprenentatge. Les seves possibilitats ja són moltíssimes i, és més, l’ activitat es troba actualment en procés de millora, amb la qual cosa quedarà encara més per sobre de les altres opcions disponibles. Les diverses configuracions de temporització i disponibilitat, juntament amb la possibilitat de crear preguntes aleatòries, permet al professorat crear proves resistents al frau acadèmic. A més, les preguntes obertes del Qüestionari es poden configurar per gestionar respostes de gravació multimèdia amb restricció de temps i preguntes aleatòries. En conjunt, aquestes opcions i serveis permeten la creació de proves atractives i útils.”